לתרומות לחץ כאן

מתי הילדים יבינו קצת מה הם חייבים להורים?

שאלה:

שלום וברכה לכבוד הרב
לאח שלי,נער (בן 15), יש בחדר הרבה קלסרים של אמא שלנו, ובזמן מריבה עם אמא הוא אמר שהוא נשבע בא-לוהים שאם לא נפנה את החדר שלו מכולם ומעוד כמה חפצים עד סוף השבוע הוא ישבור את כולם(הספריותארונות וכו').

זה תקף?
הוא צריך/יכול לעשות על זה התרת נדרים?
…יש דבר כזה למנות שליח להתרה? כלומר,שהוא יגיד נגיד לאבא שלי שיבקש מ3 שיתירו לו את השבועה (כשהוא לא נמצא שם)?

תודה רבה

תשובה:

זה לא תקף כי אין לו כל רשות לשבור שום דבר של ההורים, זה הרי גזל גמור, אם אני אשבע שאני יהרוג מישהו אז עכשיו אני חייב להרוג אותו??? זו הרי מחשבה משונה. כמו כן אני אומר בעדינות: הוא חצוף גדול מאוד מאוד… החדר שלו?! כמה שילם על כך?! מתי ילדים יבינו שהם חייבים להורים הכרת הטוב עד אין קץ, על כך שהם מגדלים אותם מעניקים להם בית מזון מחייה ובעיקר מחשבה ועוד מחשבה ודאגה אין סופית לטובתם ולרווחתם?! אפשר לתאר מה זה לב של אבא ואמא???? מה זו הדרישה החצופה הזו מההורים לפנות את חפציהם מהחדר שלהם?? יש להרהר הרבה מאוד בענין הכרת הטוב ומצות כיבוד הורים.

נא להדפיס לו תשובה זו שלי ולומר לו בשמי שתחילת הכפרה היא ללמוד אותה לאט לאט ולהרהר בדברים.

כמו כן יש לבקש בעדינות ובכבוד מההורים בשמי ובפני האח, שלא לפנות מהחדר שם שום דבר, תחילת החינוך זה בהתרגלות ששום דבר לא שלו.

ברכה והצלחה.

נ.ב. התשובה לשאלה שכתבתי בכותרת, היא כנראה רק כשהם יהיו הורים בעצמם…

הצטרף לדיון

2 תגובות

  1. אני ממש מתנצלת… אבל זה לא יגרום לו להיות אנטי? כבר עכשיו קשה לו לקבל דברים של רבנים אז אני מפחדת שזה ירחיק אותו לתת לו תשובה כזאת מודפסת…

  2. מה שכתבתי אינו דבר של רבנים, מבחינת הלכה דוקא הקלנו שאינו נדר… מה שכתבתי הוא מינימום של שכל ישר שכל גוי יאמר… אבל לשיקולך.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל