לתרומות לחץ כאן

ארגון ונשמרתם

שאלה:

מה דעת הרב על ארגון ונשמרתם לעניני קדושה לצעירים?
לדעתי יש ליזהר מהם, ואסביר, יש להם חוברת בה כתוב כמה סיפורים אישיים של אנשים על נסיונות בעניני קדושה שהיה להם תוך כדי ירידה לפרטים הקטנים ביותר…. לדעתי קריאת סיפורים כאלו היא לא יותר מאשר מתכון בדוק ומנוסה לגרום להרהורי עבירה אצל הקורא שנחשף ליצרי מעללי איש ואיש… א"צ להאריך זה מובן מאליו התופעה השלילית שבזה, ובכלל, הנושא הזה אצל גדולי ישראל הליטאיים כעין 'טאבו' אמנם לא יודע אם זה טוב לצעירים או לא, וכנראה כל אחד זה אחרת, אבל בעיקרון בגדול איך אפשר לפתוח ככה את הנושא בכזה צורה לילדים מגיל 10? לדעתי הנזק רב על התועלת! קיצרתי אבל בטח הרב הבין טוב כוונתי. אשמח לתשובה

תשובה:

אינני מכיר את האירגון הזה, אבל מה שאני כותב שוב ושוב כאן באתר, שהדרך להנצל מבעיות בענין זה הוא פשוט להתעלם ולא לעסוק בזה, רק ללמוד בחשק ובשמחה בעיון ועם חברותא, לימוד התורה ומניעת נסיונות של אינטרנט וטלויזיה זה מה שמועיל. ככל שעוסקים יותר בענין הזה ובדרכי התשובה וכו', זה רק מגביר את הבעיה. נכשלים, לא מתיאשים קמים וממשיכים לעבוד את ה', לא עוסקים בסיפור הזה כלל.

הצטרף לדיון

6 תגובות

  1. במחילה רבתי מכבוד הרב המשיב ומבעל השאלה,
    אבל מהיכרות עמוקה וארוכת שנים, שלי עם נוער, נסיונותיו ותלאותיו ונקודות השבר והיאוש שלו; התוצאות של שיטת ההתעלמות (לא רק בנושא זה, אלא גם בתחום של שאלות באמונה), הינן היפך התועלת באופן מוחלט. ולא רק לגבי נוער, אלא גם לגבי אברכים מבוגרים.
    גם אם בעבר שיטה זו היתה נכונה ויעילה, כיום הנוער שונה מאוד מבעבר, והתעלמות שלנו כהורים ומחנכים, או של המתמודדים מעצם בעייתם, רק מחריפה את הבעיה עצמה, מגבירה את ריחוק הנער מהוריו ומחנכיו (מה שעשוי לתת לנו אשליה שהוראתנו להתעלמות עזרה לו, שכן- אינו חוזר לפנות אלינו), ומעל הכל- את הרגשתו מרוחק מה', ופעמים רבות הוא בסוף מגיע למצב שאינו מבין 'למה זה אנוכי' ועוזב את שמירת המצוות כליל, כבני ישראל שהתירו לעצמם את העגל וכו' כדאיתא בע"ז.
    כל נער או בחור שנכשל בברית, באופן גורף- מרגיש אח"כ הרבה פחות קשר לתפילה, ללימוד עיון, או לימוד כלשהו. הוא מרגיש שהוא משקר לעצמו, וככל שהמצב מחריף- הוא פחות ופחות מסוגל לשאת את השקר בנפשו. הוא חייב להגיע לדרך מוצא מהתהום הזו. וכאן נכנסים לתמונה כל מי שיכולים להושיט לו יד.

    בניגוד לטענת השואל הנכבד, הסיפורים בחוברות הנ"ל אינם יורדים לפרטים הקטנים, בטח שלא לקטנים ביותר. כותבי החוברות דווקא מאוד משתדלים, וגם מצליחים, לכתוב את הסיפורים באופן שלא יעורר הרהורים אסורים.

    לנושא עצמו:
    אני כן מכיר את הארגון הזה. איני חלק מהצוות שלו, אך מכיר אותו.
    יש להם ניסיון אדיר, ומוכח, בעזרה למתמודדים בכל גיל (גם בני 50), עם בעיות קלות לצד חמורות ביותר, שחלק נרחב מהן אכן התרחשו בתוך היכלי ישיבות קדושות ובקרב בני תורה.
    כמחנך, אני אישית מכיר מקרים של משכב זכור שאירעו בקרב פנימיות של ישיבה קטנה, ואף בין ילדי תלמוד תורה (הרבה הרבה לפני כתה ח')!!! עירנותם של מחנכים, טיפולם ומסירותם ואהבתם עזרו לנערים ובחורים לשוב בתשובה שלמה!

    ארגון 'ונשמרתם' פועל בין השאר להנגשת תיקוני עוונות וכוונות לפעולת הגנה מהקליפות האלו, ע"פ רבותינו המקובלים הקדושים, ואכן אלו מעשים שבכל יום- שאנשים שנשבו בתהומות אלו ולא מצאו שום מוצא- יצאו מהתאוות ומהעוונות, גם הקשים ביותר.

    איני יודע מדוע השואל הגזים וטען טענה שמשמע ממנה שמפיצים את החומרים לילדים בני עשר, כי אין זו המציאות הרווחת שילדים בגיל זה כבר אחוזים כך בתאוות, ובוודאי שאין הוראה כזו מטעם איש בארגון, והמפיצים לא פועלים כך.
    אם כי- יש אחוז של ילדים שכבר מגיל מאוד צעיר אכן כבר שם, ואכן זקוקים נואשות לסיוע.

    שוב, במחילה רבתי מכבוד הרב המשיב, אבל תורה היא וללמוד אנו צריכים, ואדרבה- בנשמות בנ"י עסקינן.
    בכבוד ובהערכה רבה.

  2. אני חייב לחדד את הדברים ולהסביר: אדם שנמצא בבעיה, מרגיש שנכשל, יש לו שאלות על הענין והוא במצוקה, אין מה לדבר שחייבים לדבר ולהסביר וגם הרב וולבה ייחד לכך בספריו מה הדרך והצורה. השאלה היא אחרת, האם סתם לפתוח את הנושא לכולם ובכזו צורה, לעורר שאלות, לעורר שיח בדבר שהוא סתם מיותר, ומכניס אנשים לתסבוכת שלא היו בה. על זה אני אומר, לא צריך לדבר עם היד, אני רואה בחורים נורמלים חיים וגדלים בבריאות, ודוקא כשמתחילים לדבר ולעורר הם מתחילים להסתבך. תוכל לראות הרבה מאוד שאלות כאן באתר שאנשים בלחץ שהפסידו את כל חיי העולם הבא, ואנחנו עונים שכל זה לא נכון ומיותר, אתה צריך לשמור על העינים נורמלי, ואם עשית כדרך בני תורה, כל מה שקורה בשוגג לא צריך לחשוב עליו והוא כלום וזהו. אבל מי שכבר בבעיה וצריך עצה, אין מה לדבר שי ללמוד איך לסייע לו ומה לדבר איתו וזה חשוב.

  3. מחילה מכבוד הרבנים ואין אני אומר כדי להתנצח חלילה אבל כדאי לעיין ולהכיר את הארגון לעומק שמנסה לתת מענה במקומות שבני נוער מתביישיםאו מבולבלים בתקופה זאת שהכל פרוץ ומאוד קל להיעלם בהמון הפריצות הקיים ויורדים לבארות עמוקים מאוד וראינו רבים וטובים שנפלו ,אפשר לראות בהסכמות על הארגון את גדולי הרבנים ספרדים ואשכנזים שליטא וזצ"ל כאחד בינהם הרב יעקב לנדא הרב קרליץ הרב וואזנר הרב בצרי הרב קוק מטבריה הרב אהרון ירחי הרב בניהו שמואלי ועוד רבים וטובים המופיעים גם באתר שלהם ואפילו בקשו ברכה מהרב חיים שר תורה שחיזק ידם , מעבר לכך שיש משנה ברורה מפורש שאומר על העברות הנ"ל שצריך מעבר רק ללימוד תורה , איני שייך לארגון

  4. מניסיון והכירות אישית לארגון זה יש ניסיון מוכח ושיטה שעובדת בהוצאה מעבירות ! בסך הכל הם מחברים אותך לאבינו שבשמיים…
    אם מישהו יכול לקחת אחריות ולהגיד שזה לא טוב והוא מוכן לקחת לך את העבירות אז אדרבה …. אני הייתי מפחד לקחת אחריות !
    כל עוד לא בדקת משהו לעומק אל תוצימא לעז

  5. אני לא כותב בתור רב או אפילו סתם מבין אני כותב כבחור רגיל בן 20 עם נסיונות אני יכול להעיד כמה זה מזיק ומעורר דברים מאוד לא טובים ומבשרי אחזה וד"ל. מישהו כתב שלא מפיצים את זה לבני גיל עשר, זה שקר זה מונח במירון על כל שולחן ובכל ביהמ"ד מוכן למי ש(לא)רוצה, ובכל מקום יש מדבקות עם מספר שלהם. מישהו גם כתב שלא יורדים לפרטים קטנים, זה פשוט שקר בכל עלון יש הדרכות מפורטות מה לעשות "בכל" מקום "ובכל" זמן א"א להאריך בכל הפרטים שמה שהם כותבים זה ניבול פה גמור, ואותי (ומי יודע עוד כמה) זה כבר הביא לדברים החמורים ביותר רח"ל. וה' הטוב יכפר. הן אמת שלימוד התורה לא די וצריכים תשובה אמיתית אבל מה שהם עושים מביא ההיפוך. וברוב פעמים מי שצריך להבין יבין גם ברמז ומי שעוד לא צריך זה יזיק באופן מבהיל אלא שהיצה"ר רוצה שהאדם יעסוק ויתן מחו וליבו בדברים אלו כדי למלאות תאוותו כמאמר העולם מטאטא שמטאטאין בו נעשה גם כן מאובק. אני לא יודע אם יש להם שיטה שעובדת או לא אבל המהלך שהם עושים את זה מסוכן, מזיק ואשם לכמה בעיות.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל