לתרומות לחץ כאן

הנחת טלית ותפילין בפסוקי דזמרא

שאלה:

יוסף זלצברג
12:18 ‎(לפני 20 דקות)‎
אני

שלום, התפללנו שחרית ב5.55 הודו ובשני וחמישי ב 5.50 עתה זמן הנחת תפילין לא מתאים לנו, הצעה להתפלל כחמש דקות קודם ולהניח טלית ותפילין בישתבח, יש אומרים לפני ישתבח ויש אחר קדיש שאחר ישתבח, כמו כן הוצע להניח מוקדם מהזמן ללא ברכה הן טלית והן תפילין ולא לברך אלא בזמן, שאלתי כיצד עלינו לנהוג? אין אנו דוחים כי יש לנו שעור דף יומי מוקדם ובסופו נתקלים בהפרעה/תפילה של מנין שני. אודה לקבל תשובה.

תשובה:

הטוב הוא כמו שהזכרת להניח לאחר ישתבח או בין הפרקים שבאמצע פסוקי דזמרא, כמבואר בשו"ע סי' נג סעי' ג, אבל אם אין חשש שהדבר יגרום לביטול השיעור, הייתי מציע להפוך את הסדר, קודם שיעור דף יומי ואז תפילה, וכך היא תערך בזמנה.

בהצלחה רבה

הצטרף לדיון

2 תגובות

  1. לפני כמה עשרות שנים הורה מרן הגר"ש וואזנר זצוק"ל למניין קבוע לא לאחר את זמן התפילה (למרות שזה לא לגמרי לכתחילה) אם על ידי זה יגרם שחלק מהמתפללים יאלצו להתפלל ביחידות או אפילו בצורה מהודרת פחות. חלק מהשאלה שם היתה למשל לגבי כאלה שיוצאים לעבודתם מחוץ לעיר. אם יתפללו קרוב למקום העבודה, תהיה תפילתם באיכות פחותה.

  2. אם אתה מתכוון למניין שהתקיים בזמנו (אולי קיים עד היום, אינני יודע) בגני תקוה, גם אני יכול להצטרף לעדותך. אם אינני טועה, אף זכור לי שהתפללתי שם.
    טוב עשית שציינת בדיוק את פרטי השאלה. כך צריך לעשות בכל פעם שמזכירים פסק מסוג כזה.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל