לתרומות לחץ כאן

מה ההבדל בין בשר חלק לכשר?

שאלה:

שלום כבוד הרב, רציתי להבין מה מקור החילוק בין בשר חלק לבשר כשר, למה לבני ספרד אסור לאכול בשר כשר ומה ניתן מה לעשות במצב שאמא שלי לא מסכימה לקנות חלק? תודה מראש

תשובה:

שלום וברכה

יש בענין זה שתי נקודות, האחת הלכתית והשניה פרקטית:

1. יש מחלוקת בין השלחן ערוך לרמ"א לגבי סירכות מסוימות המצויות בריאות הבהמה אם נחשבות כטריפה ויש בהן כדי לאסור את הבשר באכילה, לדעת השלחן ערוך זה אסור, ובשר שאין בו סירכות אלו הוא הנקרא חלק בית יוסף, הספרדים כידוע נהגו בפסיקה כדברי השלחן ערוך שהתקבל אצלם כ200 רבנים.

2. באופן פרקטי, לפי דעתי גם אשכנזי לא יאכל בשום אופן בשר שאינו בכשרות מהודרת! משום שהיום שלא כבימי קדם, השחיטה היא המונית ומהירה, ויש צורך בהרבה יותר פיקוח ובהרבה יותר החמרות כדי שלא לבוא לידי מכשול אמיתי, ולכן מערכת כשרות שלכתחילה אינה עושה הכל כדי לוודא שהבהמה כשרה בתכלית ההידור הרבה יותר מועדת לכשלונות. ממילא בזמנינו ההמלצה שלי בין לאשכנזי בין לספרדי לאכול רק מכשרות מהודרת ממש.

יש להסביר לאמא את הצורך בענין, ולעזור לה בקניות כדי שתסכים לקנות חלק גם אם זה כרוך בהליכה לחנות מרוחקת יותר, ותבטיח לה בשמי, שמי שנזהר היטב במה שנכנס לתוך פיו, ועושה רצון ה', בודאי ידע רק טוב ויזכה להרבה ברכות, כראוי למי שכופף דעתו בפני רצון ה' יתברך.

ברכה והצלחה.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל