לתרומות לחץ כאן

נסיונות לרווק בעניני קדושה

שאלה:

אני בחור רווק וצעיר ויש לי המון בעיות בקדושה כמעט על תקן יומי הגוף שלי מתחמם מאד מהר מה אני אמור לעשות ניסית להפסיק ולא הצלחתי..

תשובה:

שלום וברכה

הנסיון אכן קשה, הכלל הוא מאוד ברור, ראשית להמנע מנסיון, כלומר לשמור את העיניים מאינטרנט שאינו מסונן כהלכה, סרטים וכדומה, הליכה לקניונים ועוד, זה הסור מרע, ויש גם עשה טוב.. ככל שהראש מלא יותר בתורה ובמצוות, הוא מתקדש יותר ופחות באים לידי נסיון ולידי בזיון, תקבע זמן ללימוד, ולא משהו שטחי שנכנס בצד אחד ויוצא בצד שני, אלא משהו שיעניין אותך ותעמיק בו ותשתלם בו והוא יעסיק אותך במחשבה, וכך הראש שלך יתקדש יותר ויגבה יותר.

בהצלחה רבה מאוד.

הצטרף לדיון

תגובה 1

  1. שלום לשואל אני ממש מבין אותך היו לי גם את ההתמודדויות הללו
    חשוב שתדע כמה דברים
    כל הנערים בגילך מתמודדים עם אתגרי קדושה אתה לא לבד בנושא הזה אל תרגיש מוזר ויוצא דופן.. כולם!! חד משמעית מתמודדים יותר או פחות, יש כאלו שההורים שלהם מדברים אתם על זה (כפי שכותב הרב וולבה) ומרגיעים ומכוונים אותם ויש כאלו שלא אבל כולם מאותגרים בזה.
    חוץ מכל מה שכתב הרב, חשוב מאד לא להכנס ללחץ "אם נפלתי קמתי" או "שבע יפול צדיק וקם" יש לך רצון עז להגמל מהדבר הזה וכמו לדוגמא אדם שצריך לקום מוקדם בבוקר והולך לישון מאוחר אז הוא לחוץ להירדם ומנסה לישון הוא לא יצליח בחיים כי הוא לא רגוע
    אתה צריך להירגע ולהבין שאתה לא לבד והשם תמיד אתך גם כשאתה חוטא ושב תמיד תמיד
    וחוץ מהזמן ללימוד שכתב הרב שתקבע, חשוב גם שתממש את עצמך בדברים שמשמחים אותך דברים שאתה אוהב אם ספורט אז ספורט אם ציור אז ציור לא משנה מימוש עצמי הערכה עצמית וסיפוק עצמי יכולים לתת לך שליטה על הגוף על הנפש ועל המחשבה
    ועדיין יהיו נפילות.. לא להילחץ זה טבעי לגמרי
    "וקווי ה' יחליפו כח"
    יחיאל

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל