לתרומות לחץ כאן

הצהרה על שעות נוספות בעבודה

שאלה:

שלום
אני עובד בבית ספר יסודי בהעברת חוגים וכדומה.
עבודתי הינה דרך ארגון שנקרא "קרן קרב" הוא פעיל תחת סמכות משרד החינוך.
הוא דואג להעביר חוגים ודברים מהסוג הזה בבתי הספר.
בעצם מתקצבים את בית הספר ארגונים מסויימים בתקציב עבור חוגים והוא משלם את הכסף הזה ל"קרן קרב" עבור מספר הפעילויות שהועברו.
הבעיה היא שקרן קרב דורשים ממני 15 שעות עבודה כדי לעבוד תחת ההסכם ובית הספר מאוד רוצה שאני יתחיל לעבוד אבל אני יכול רק 10 שעות אז מנהלת בית הספר החליטה שהיא תשלם עבור 15 שעות ותגיד לקרן קרב שאני אכן עובד 15 אבל בפועל אני אעבוד רק 10 שעות ואת יתרת השעות ישלמו לי עבור משימות ועבודות אחרי שעות הלימודים כמו הכנת שיעורים וכו' וכו'.
אני מפחד שאני עושה כאן איזה מעשה רמאות ויעבור על גזל גניבה או משהו כזה…
האם אפשר לסמוך על כך שמנהלת בית הספר לא תעסיק אותי בדרך של רמאות ותשלם לי עבור עבודות שאני לא עושה?

תשובה:

שלום וברכה,

כאשר בית הספר מצהיר עליך שעות שאתה לא עובד בהם, אתה מסייע לגנב, ואסור לסייע לגנבה. אם בית הספר יעביד אותך שעות נוספות כמו הכנת שיעורים וכדומה והתכנים הללו יוכללו כחוגים, מותר לך לעבוד שם. ולכן עליך לדרוש מהנהלת בית הספר שאתה מעוניין לעבוד את כל השעות שאתה מצהיר, וסוגי עבודות שמוסכמים על הקרן שמממנת את העובדים.

בהצלחה.

הצטרף לדיון

2 תגובות

  1. האם לא ניתן לקבוע כי למעשה הוא אכן מוכן לעבוד את כל אותם שעות והביה"ס מוכן גם להעסיק אותו את כל השעות אך בפועל אין עבודה ובמה זה שונה מפועל שסיים את פעולתו באמצע היום

  2. אסור לכתחילה להעסיק עובד שלא מספקים לו את תנאי העבודה שמקציבים החברה שמממנת. ושונה מפועל שהוא בעל הבית שנותן לו עבודה ליום וסיים מלאכתו באמצע היום.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל