לתרומות לחץ כאן

קשר טלפוני לא מחייב בין גבר לאשה

שאלה:

לפני כמה שנים הכרתי בחור והיינו מדברים בהודעות, לפעמים נפגשים במסגרת התכנית שהכרתי אותו דרכו.. אבל בעיקר בהודעות. לא שיחות עומק ממש, אבל כן שיחות של התעניינות וקרבה.
הקשר לא היה רצוף, אלא כל כמה זמן היה שולח הודעה, ואז תקופה שלא היינו מדברים ושוב היה שולח לי הודעה וככה משלימים את הפערים.
(הבחור דתי)
אני התחלתי להבין את העניין יותר לעומק שיש בזה איסור (הדיבור הזה ביני לבינו בהודעות ללא מטרה ברורה)
ובפעם האחרונה שדיברנו, הייתי עוצרת את עצמי מלהגיב באופן רגיל עד שבאמת ניתקתי קשר, הפסקתי לענות לו ובלי הסברים. כבר כמעט שנה.
בתקופה האחרונה יצא שנפגשתי איתו באופן אקראי ברחוב, ולא פעם אחת. באחת מן הפעמים לקחתי את זה ללב חזק, בכיתי המון ולא הבנתי למה זה קורה, כי כן הייתי רוצה קשר איתו ומצד שני אני לא רוצה לחטוא לה׳. מרגישה רע, לא שלמה עם זה – בקיצור מבולבלת נורא! ה׳ יעזור.

ומאז אני באמת בהמון מחשבות עליו, ובאמת שוקלת את העניין האם מותר לפתח שיחה?
יש לי את המספר עדיין והרבה פעמים פשוט עוצרת את עצמי משלוח לו הודעה! אני עסוקה בעניין יותר מידי וכבר מרגישה שזה גוזל ממני זמן, מרגישה שזה עוצר אותי מהכל וזה לא פשוט לי. במיוחד אחרי ההתחזקות שלי- פתאום הכל קופא ממחשבות וספקות בעניין הזה. מבחינתי אני באמת רוצה לקחת את זה שלב קדימה ולנסות קודם כל להבין מה הוא חושב. לדעת קודם כל שזה לא רק בראש שלי.
לראות אם יש בו עניין איתי. ואז לבחון לאן זה יכול להתקדם ..
הוא כבר שנה שניה בצבא
ואני אחרי תקופה במדרשה
אני במקום אחר ממה שהייתי לפני שנים כשהקשר התחיל ביננו עוד בזמן התיכון.. לא עושה את זה בשביל להעביר את הזמן
ומצד שני אני לא יודעת מה לעשות

1) אני רוצה לדעת אם זה בסדר ליצור קשר מהצד שלי (שמבחינתי זה לצורך..או מטרת חתונה ) בלי לדעת אם הצד השני מעוניין לקשר רציני וכו.
לא יודעת מה דעתו על זה, זה נושא לא ברור הצד שלו. ואז יוצא שזה לא מאה אחוז באמת לצורך כל עוד אני לא בטוחה מה איתו בסיפור.
ובשביל זה אני רוצה לפתח את השיחה איתו
על מנת לברר
ולראות, אם יש לזה טעם.

סליחה על החפירה. והעניין הרגיש. תודה רבה שוב .

תשובה:

שלום וברכה

השאלה שלך מאוד חשובה! ולדעתי התשובה מאוד פשוטה, אף שהיא קצת פחות נעימה… אין כל מקום לקיים קשר כזה עם גבר שלא ידוע אם יש לו כוונה רצינית כל שהיא, ועוד יותר מכך, לא ברור לי כלל האם כרגע במצבך הרוחני העכשווי יש ביניכם התאמה כל שהיא, יתכן מאוד שאת במצב רוחני טוב יותר ממנו, ונישואין כאלו שיש בהם פערים משמעותיים בתחום הדת נועדו לכתחילה לכשלון ולאכזבה וכבר שמענו בענין זה כבר הרבה מאוד כאן באתר. לכן לפי דעתי, כיון שאת נמצאת במדרשה ומן הסתם יש לך שם איזו רבנית שאת יכולה להתייעץ איתה ולשתף אותה ברגשותייך, הטוב ביותר הוא להתייעץ, אולי היא תוכל לנתח איתך את עצם הענין [אנחנו הרי לא מכירים כלל ואיך נוכל לייעץ..], אולי היא גם תוכל לברר עבורך מה מצבו הרוחני של הבחור, ומה כוונותיו כלפיך ובכלל, כפי שהרבניות במדרשה מסייעות בשידוך סטנדרטי, וכך תוכלי לגבש לעצמך להיכן פנייך מועדות. כך שזה משהו סתמי שאת אולי תולה בו תקוות והוא סתם רואה בו שעשוע, זה לא רק לא נכון מבחינה רוחנית, זה גם שגוי לגמרי מבחינה נפשית, זה יכול להטריף את הדעת… וזה לא מגיע לך..

התייעצי, וקבלי החלטות מושכלות נכונות.

בהצלחה רבה!

הצטרף לדיון

2 תגובות

  1. לדעתי היא צריכה פשוט לכתוב לאותו בחור ולהניח את הדברים על השולחן, ולומר ברורות: אני מעוניינת בקשר למטרת נישואין, ומצאת חן בעיני. אם אתה מסכים לקשר כזה, נמשיך להיפגש (אך לא להתכתב!) ונתקדם לחתונה, ואם אינך מסכים, ניפרד כל אחד לדרכו.

    (נ.ב. לא הבנתי מהשאלה שיש ביניהם פערים בדת, ולכן התשובה הנ"ל נראית לי יותר מעשית)

  2. השואלת כותבת שהיא במדרשה ובמקום אחר ממה שהיתה כשהתחיל הקשר וכו', אני בהחלט רואה כאן פערים שמסופקני אם ניתן לגשר עליהם.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל