לתרומות לחץ כאן

להנשא לבת זוג שאינה שומרת שבת

שאלה:

האם מותר לגבר ששומר שבת וכשרות להתחתן עם אשה שלא שומרת ?

תשובה:

שלום וברכה

הדילמה הזו שלך היא מאוד מצויה וכואבת, ולמעשה אכן אין כל מקום לנישואין אלו משתי סיבות:

1. ראשית מבחינה הלכתית, אשה שאינה דתיה ולא מקפידה מצד עצמה על מצוות הדת, גם אם היא תעשה זאת עבור בעלה, היא לא נאמנת על כך! למשל אם היא מצד עצמה לא מקפידה על כשרות, היא לא נאמנת לומר שהאוכל שהכינה או קנתה הוא כשר ולא עירבבה למשל בשר בחלב. וכן לגבי שמירת טהרת המפשחה, גם אם היא מתחייבת לשמור ולהטהר עבור הבעל, כיון שהיא עצמה לא מקפידה ולא מאמינה בכך, היא לא נאמנת לומר שעשתה זאת כדין. ראה בענין זה שו"ע יו"ד סי' קיז.

2. כאן יש נקודה מאוד מאוד חשובה!! אנשים לפני הנישואין, בטוחים שעל הכל תכסה האהבה… נכון, יש בינינו פערים, אבל אנחנו הרי אוהבים ונבוא לקראת והכל יהיה בסדר… בחיים זה לא עובד! כאשר יש פער משמעותי בין בני הזוג, הוא רוצה שבת כזו והיא אחרת, זה לא ילך! אחד מהם יכנע לשני, או, יותר מצוי, מלחמה ואכזבות וחוסר סיפוק ושמחה וויכוחים בבית… בחיים מתרגלים אחד לשני והריגוש יורד, וההתקלויות במצב כזה הן רבות וזה מעכיר את האוירה, וכשנולדים ילדים הכל מתעצם, כל אחד מושך לכיוון אחר ורוצה להעניק תכנים אחרים. נישואין כאלו לא יתכנו והם לא כדאיים. ובכלל, בית יהודי אמיתי מושתת על ערכים, לא רק על רצון בבת זוג זו או אחרת, והערך הבסיסי הראשוני הוא שמירת התורה והמצוות, ואם כן מה תכלית יש לנישואין שרק גורמים לירידה רוחנית ולא לעליה?!

תמצא לך אשה שמתאימה לך מבחינה ערכית אמונית רעיונית, ושיהיו לה מידות טובות ושמחה ובעזרת ה' תקימו בית מתוק לעם ישראל.

בהצלחה

הצטרף לדיון

3 תגובות

  1. ידידי השואל, אנא אל תתחתן עם אשה שאינה יראת שמיים בתכלית, אני מדבר מניסיון של שנים, הסבל בנישואין מעין אלה בלתי נתפס.
    קח לך אישה יראת שמיים בתכלית בלי פשרות!!!

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל