לתרומות לחץ כאן

יששכר וזבולון או סתם תרומה?

שאלה:

קבוצת אנשים (שנים או יותר) רוצים לתמוך כספית בשלושה אברכים נזקקים. הם לא יודעים באיזה אופן כדאי לעשות זאת האם על ידי מתן צדקה לאברכים הנ"ל או על ידי כניסה להסכם יששכר וזבולון. יצויין שמדובר על 6 שעות לימוד ביום עם כוונה להצלחת התורמים והזכרת שמותיהם לפני הלימוד.
האם אפשר בכלל לעשות הסכם יששכר וזבולון בין קבוצות אנשים?
ואם כן על איזה סכום כסף נהוג לסגור? (אם אפשר תכתבו בתשובה סכום מדיד.) תודה רבה

תשובה:

שלום וברכה

קשה לענות על שאלה זו, לאותם נזקקים עדיף צדקה ללא הסכם יששכר וזבולון, אולם לתורמים עדיף מן הסתם באופן זה. אלא שלטעמי אלו יהיו סכומים שונים לגמרי… בעוד שצדקה זה בכל סכום שהוא, הרעיון של הסכם יששכר וזבולון הוא שהתורמים מחזיקים את הנתרמים ומאפשרים להם קיום כדי שיוכלו ללמוד בשקט… קשה לכתוב סכום מדוייק כי זה תלוי במצבם המשפחתי ומספר הילדים וכו'. ככל שאתם קבוצת אנשים שכל אחד יכול לתת סכום יפה כך שתוכלו לתת לכל אחד מהם משכורת בסיסית סבירה ולא רק מילגת כולל סטנדרטית, הגיוני לפי דעתי להתנות זאת בהסכם יששכר וזבולון.

בהצלחה רבה מאוד.

יצויין שהבחירה לתמוך כך בלומדי תורה היא אכן הזכות הגדולה ביותר שאדם יכול לנכס לעצמו! ובזכות זה תראו הרבה שפע ברכה והצלחה בכל עסקיכם.

הצטרף לדיון

4 תגובות

  1. זאת אומרת כשמדובר בהסכם יששכר וזבולון הנעשה עם אברך אב ל12 ילדים שמצבו הכלכלי דחוק התמיכה למשל יכולה להגיע לסכום של למעלה מ8000 ש"ח למשל ואם מדובר באברך אם משפחה מצומצת מזו למשל אב ל3-4 ילדים הסכום יהיה נמוך יותר? כלומר העיקרון הוא לפי פרנסת אנשי הבית ולא בצרכים מינימליים בלבד אלא גם בצרכים קצת מעבר לבסיסיים? ועוד כפי שידוע לי אין צורך בחלוקה מחצה על מחצה. נכון?

  2. אפשר לסכם מה שרוצים… אין בזה כללים, אבל הרעיון היסודי של יששכר וזבולון הוא שהזבולון דואג לפרנסתו של הלומד ומאפשר לו חיים שקטים, היו גבירים שעשו הסכמים כאלו בהם היה נקוב גם שהם יחתנו ללומד את הילדים, אינני אומר שכך צריך לקבוע אבל הרעיון הבסיסי הוא לא סתם לזרוק לו איזו נדבה, אלא לתמוך בו באמת שיוכל ללמוד בנחת. אין נושא של חלוקה מחצה על מחצה, בכך שהזבולון מקבל על עצמו לפרנס, הוא שותף מלא לזכויותיו של הלומד [ויש נדון האם הלומד מפסיד בכך או לא והארכנו בזה רבות באתר, תעשה בחיפוש הסכם יששכר וזבולון ותראה.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל