לתרומות לחץ כאן

ביטוח

שאלה:

שלום רב ומועדים לשמחה.
אתמול רכשתי מכשיר סלולרי ‏חדש בשעה טובה. כאן באמריקה ‏חברות האשראי מציעות ללקוחות לשלם את תשלומי הפלאפון דרך כרטיס אשראי שלהם ובתמורה הם מעניקים ביטוח לפלאפון. כך עשיתי.
היום הפלאפון נפל וחלקו האחורי נסדק… התקשרתי לחברת האשראי ונאמר לי כי הביטוח חל החל מיום אחרי התשלום הראשון וכי למעשה בחודש הראשון אין ביטוח.
שאלתי היא האם מותר לי לדרוש דמי ביטוח מהחברה בעוד חודש?
אוסיף מספר נקודות ברשותכם:
1. ישנו תשלום ראשוני, מקדמה על הפלאפון, הפעלת הקו וכדומה אותו שילמתי באותו כרטיס אשראי בחושבי כי הביטוח חל מיד.
2. אחת מתקנות הביטוח קובעת כי ניתן לדרוש דמי ביטוח עד 60 יום לאחר שאירע נזק.
3. לא נאמר לי במפורש כי אין כיסוי לתקופה ראשונית זו. למעשה, אינני יודע אם הם בכלל שואלים לתאריך הנזק בעת דרישת דמי הביטוח.
4. טבעם של סדקים בזכוכית הפלאפון שהם מחמירים עם הזמן מנפילות וחבלות קטנות, שמא יש כאן סיבה לראות את הסדק כנזק ״חדש״ בעוד חודש.

תשובה:

שלום וברכה,

שלום וברכה,

התביעה שלך כלפי החברת הביטוח צריכה להיות לפי הכללים שהם הציבו, לפי האופן שבו הם ערכו איתך את ההסכם של הביטוח אליו הם מתחייבים, זה מה שסוכם בינכם וזה מה שמחייב. ולכן אם הציבו כללים שביום הראשון אין ביטוח, והכללים נכתבו בתקנון של הביטוח, אסור להערים ולהוציא מהם שלא כדין. ולמרות שלא אמרו לך אם הכללים כתובים בתקנון של החוזה הסכם, או בתקנון של החברה ונגישה ללקוחות אין לך אפשרות לתבוע מעבר למה שנתכתב בתקנון. אם הכללים לא נכתבו או שהם חסויים מהלקוחות, אין משמעות לכללים שלהם.

אחרי תקופה שנעשה עוד נזקים למסך, הביטוח צריך לכסות את כל הנזק ולא רק מה שהתווסף – ראה בנימוקים.

בהצלחה.

מקורות:

ביטוח זה עסק של הלקוח עם החברה. ואם התנו שאם יהיה נזק למסך הם משלמים מסך חדש, הרי שאין הבדל אם המסך היה סדוק או שלם, כיון שכך הם התנאים. ולכן אם אחר תקופה אירע עוד נזקים למסך מותר לך לתבוע מסך חדש.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל