לתרומות לחץ כאן

כיבוד הורים – כמה לשבת איתה יחד?

שאלה:

שלום וברכה.
אימי שתחי' אשה אלמנה כבת 74 עצמאית גרה לבד בדירה ובימים כתקנן מעסיקה את עצמה כראוי . עתה בגלל הסגר קורונה הרגשנו שהיא יכולה להיכנס לדיכאון עמוק מה שכמעט קרה בסגר הראשון ,אשר על כן הבאנו אותה לביתנו (אין לנו ילדים בבית) לכל התקופה . אשתי שתחי' משתדלת בכל כוחה ממש במסירות נפש להעסיק אותה ולדבר איתה, כי כשהיא נמצאת איתנו זה מתחייב . שאלתי לגבי. כמה עליי להיות איתה ? לצערי הרבה פעמים קשה לי כי זה מצריך הרבה זמן וכל הזמן אותו נושא שיחה, מעניין אותה לצערי הרב רק 'אוכל וכסף' ואני מרגיש שאני 'כמעט משתבש' !!נורא כואב לי שזה כך
אבל כמה שאני מנסה לעבוד על עצמי זה לא הולך זה מה שהטביעה בי מגיל קטן ואני סולד מזה עד כדי שנאה. לכן כיום אני לא מסוגל לשמוע את זה (בגלל שהרוחניות היא עיקר החיים) כמה נדרש ממני?
תודה רבה

תשובה:

שלום וברכה

ראשית, נכון הדבר שהרוחניות היא הכל, אבל כבר אמרו בעלי המוסר שהגשמיות של השני היא הרוחניות שלי… כלומר, רוחניות זה לא רק לדבר על צילא דמיהמנותא, רוחניות זה גם לגמול חסד עם אשה אלמנה וכיבוד הורים עם אמא זקנה ועצובה, לכן, אם תשנה את המבט יהיה לך הרבה יותר קל. אבל ברור הדבר שאתה לא חייב כל הזמן להיות איתה, אני בטוח שהיא גם לא זקוקה לכך, כדי שיהיה לך כח וחשק להמשיך, אתה חייב גם לעשות מה שאתה אוהב, ללמוד לנוח לפגוש וכו', תכבד אותה תשמח אותה בלי קוצר רוח, עם הרבה חיוך ושמחה, ואת נושאי השיחה לא חייבת רק היא לבחור… אשה בגיל כזה יכולה לספר הרבה על החיים של פעם, על רבנים שהכירה, מקומות מענינים שראתה, זו ברכה לילדים בבית אם רק תנתב את זה נכון. וככל שתתן לה יותר שמחה ותחמיא לה מאוד על כל סיפור כזה כמה זה מרתק ומחנך, היא תרצה לספר עוד ועוד, כל אדם רוצה להרגיש מועיל ולהצליח. תעשה בחכמה ותנתב נכון. והעיקר בלי לחץ. כל דיבור שלך איתה הוא רוחניות צרופה. חז"ל אמרו, סבתא בבית ברכה בבית.

חג שמח ותזכה למצוות.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל