שאלה:
אם בירכתי שהכל (וכיוונתי גם על המים אחרי התפילה, ונשארתי באותו חדר עם אותה כוס), ואז התפללתי שחרית. האם צריך לברך שהכל אחר כך שוב?
תשובה:
לא צריך לברך שוב, כיון שלא הסחת דעת, ראה שו”ע סי’ קעח סעי’ ו ומשנה ברורה שם, ועל כך שדין זה אינו רק בסעודת פת אלא גם בשאר מאכלים, ראה כף החיים שם ס”ק לח.
חג שמח.
בירור אחרון: אם אותה סיטואציה בדיוק התרחשה, רק בשבת, שכיוונתי בשעת הברכה הראשונה גם על המים שאשתה אחרי קידוש
שם אני חושב שכיון שיש איסור ספציפי על השתיה לא רק בדרך אגב מחמת התפילה אלא יש איסור אכילה ושתיה לפני קידוש ודאי יש היסח הדעת, מה גם שהתפילה ארוכה ומסיחה דעת.
אחרי קידוש אין צורך לברך על המים כך שאין תועלת בכוונה
רק המקדש… מי שלא שותה מיין הקידוש חייב לברך על המים ואם שתה רק טעימה הוא בספק ברכות, ראה ביאור הלכה סי' קעד.
השאר תגובה