שאלה:
מובא ברבבות אפרים ח"ד סימן קנג שמרן שר התורה הגאון רבי חיים קנייבסקי שליט"א העיד בפניו כי החזון איש נטל ידיו בסוכה. וכך ראיתי בערוך השולחן (סימן תרלט סעיף ד) טוב שיטול ידיו חוץ לסוכה. ומשמע שמותר מעיקר הדין.
ולכאורה זה לא מובן מדוע שיהיה מותר ליטול ידיים בסוכה, הרי כל ימות השנה, אין הדרך ליטל ידיו בסלון או בחדר שינה אלא במטבח.
תשובה:
שלום וברכה
אין ספק בכך שטוב להסמיך את הנטילה לאכילה וממילא אין לעשות שינוי מקום בנטילת ידים, ושונה הדבר מעבר מחדר לחדר לבין יציאה לסוכה שבחצר או בחוץ, ולכן החמיר החזון איש ליטול בסוכה, אלא שתשמיש בזיון אסור לעשות בסוכה, ולענין זה נסתפק הערוך השלחן והורה שלכתחילה עדיף ליטול בחוץ, אף שלמעשה לא אסר זאת בעת הצורך.
דוחק לפרש כן, שהרי להסמיך הנטילה לאכילה אינו חיוב אלא טוב וחשוב לעשות כן, אטו בגלל ענין הסמכת נטילה לברכה, מותר לעשות תשמיש בזוי בסוכה ?
לא ברור שזה תשמיש בזוי, החזון איש כנראה סבר שלא, וגם הערוך השלחן לא ברור לו הענין הזה.
השאר תגובה