שאלה:
שלום,
לראובן בשנה זו יבאו אורחים כדי לישב אצלו בסוכה, האם מותר לו ליחד כמה ענפים מערב שבת בשביל לתת לאורחים בשבת או ביום טוב כדי שיניחו על סכך שכבר ישנו (אדגיש שסוכה כבר בנויה ויש שם מספיק סכך כבר מערב שבת וזה רק לסימן של כבוד). או שזה אסור בכל מקרה (גם בשבת וגם ביום טוב)?
תודה רבה!
תשובה:
שלום וברכה
יש בענין זה שתי חששות: אחד, השאלה האם סוכה היא אוהל עראי או אוהל קבע, שכן תוספת על אוהל עראי מותרת ועל אוהל קבע אסורה, להלכה העיקר שזהו אוהל עראי אבל לא הייתי נכנס לשאלה זו משום כבוד בעלמא. שתים, יש כאן שאלה גדולה של מוקצה, שכן יחוד מוקצה צריך להיות לעולם ולא לשימוש אקראי, וסכך אין דרך ליחדו לעולם.
לכן נראה שיותר לכבדם בגלידה טובה!
מקורות:
לגבי ייחוד מוקצה לשימוש באופן המותר חילקו הפוסקים בין דבר שדרך העולם לייחדו לשימוש זה , שבזה נחלקו אם די לייחדו לשימוש שבת אחת או שצריך לייחדו לכך לעולם, ולהלכה הקל בזה המשנה ברורה, לבין כלי שאין דרך לייחדו לשימוש זה, שודאי לא מועיל אלא אם כן ייחדו לעולם. בענין זה ראה במשנה ברורה סי' שח בסעיף כב. כמו כן, לגבי דבר שאנשים כלל לא נוהגים לייחדו לעולם, נחלקו הדעות האם מועיל לו ייחוד לעולם וכנ"ל, שאפילו ייחוד לעולם לא יועיל כיון שאין דרך העולם לעשות זאת.
תודה רבה!
לפי מה שאני מבין, הוספת סכך בחולו של מועד מותרת, נכון? או שיש גם בזה תנאים?
מותר.
השאר תגובה