יום טוב שני לבחור ישיבה בארץ

שאלה:

שלום וברכה. בחור שהוריו גרים בצרפת, ולומד בארץ ישראל במשך השנה, וכעת עובר את חג הסוכות בארץ גם כן, קיבל הוראת הגר"י יוסף שליט"א לשמור רק יום טוב ראשון, ע"פ פסקו של הגרע"י זצ"ל ביביע אומר. השאלה היא, האם יש ענין להחמיר שלא לעשות מלאכות ביום ראשון של חול המועד, כדי לצאת גם ידי הסוברים שצריך לשמור יום טוב שני, או שכיון שהוא מתפלל תפילת חול המועד, וגם אוכל בלי קידוש והבדלה, אין שום ענין שיזהר מעשיית מלאכה. תודה.

תשובה:

שלום וברכה

ודאי יש ענין להחמיר, שהרי ודאי ההנחה המקובלת היא שדינו כבן חו"ל שחייב בכל דיני יום טוב שני. אפילו דעתו להשאר להשתקע בארץ, אם הוא תלוי בדעת הוריו ושומע להם, אין ספק שדינו כבן חו"ל, אם אינו תלוי בדעת הוריו ודעתו מוחלטת להשתקע בארץ ישראל [נדיר מאוד!] דינו כבן ארץ ישראל, כן הורה הגרש"ז אויערבך והגרב"צ אבא שאול, ראה יום טוב שני כהלכתו פרק ז בהרחבה. אבל אם דעתו אולטי להנשא ולגור בחו"ל ודאי חייב ביום טוב שני לפי כל הידוע לי וכפי שציינתי מהמקורות הנ"ל.

הצטרף לדיון

2 תגובות

  1. השאלה היא לפי הדעה [שאותה קיבל הבחור על עצמו] שאין לעשות שני ימים טובים, האם יש ענין להחמיר רק לגבי המלאכות או שזה תרתי דסתרי

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל