לתרומות לחץ כאן

בושה – בתוך הקהילה?!

שאלה:

שלום רב
התקשרו אלי מאיזה קו שמדווח על הפגנה במודיעין עילית שם אומר אברך אחד בגאווה שכוחות הרשע נסו על נפשם אחרי שזרקו על הניידת סלעים, כן סלעים! לא ברפיח, במודיעין עילית!
והוא כל הזמן מדבר בשם אלוקים! החמאס רוצח בשם אלוקים, החיזבאללה גם, ועכשו? גם בני תורה…
הרב! מה יהיה? כל אחד מגייס את ה' לשרותיו וזה ממש נשמע גרוע!
אני לא אומר, יש כאן שלטון רשע שלא מכיר במלכות ה', אבל לקחת את זה שסגרו בית כנסת שהולכים שם בלי מסכות למקומות כמו מלחמת דת, זה מראה שכל המאבקים הנועזים שהם מנהלים השכם והערב זה יצר שיש כנראה לזן מסוים של אנשים להרגיש נרדפות כרונית.
ה' יזכה אותנו לקנאות את קנאתו באמת ובתמים.
סליחה אל ההתנפלות, אבל זה (הסלעים) כבר היה נשמע בלתי נסבל.

תשובה:

אתה מזכיר לי מעשה שקרה לי לפני שנים רבות בעודי נער צעיר: הלכתי ברחוב בירושלים והנה אני רואה קבוצה גדולה של חילונים בגיל העמידה עם מדריך, והם מבקשים בנימוס שאסביר להם משהו: היתה שם מודעה משונה ואלימה באיזה שהוא ענין כביכול דתי… השבתי להם: אחד הדברים היפים שיש בציבור החרדי, הוא שלמרות שיש אנשים שמשהו אצלם לא הכי בסדר מבחינת בריאות וכו', מכילים אותם ומחזיקים אותם בתוך הקהילה, וזה המחיר שאנחנו משלמים… התשובה התקבלה על דעתם, היא אולי לא מדוייקת, אבל יש בה הרבה אמת… וכי מה אתה בעצם שואל כאן?! ראית פעם אדם עם מנת משכל של יותר מקוף שזורק סלעים על ניידת?! מה זה קשור לדת?! יש אנשים אלימים או בעלי בעיות רגשיות כאלו ואחרות, יש לטפל בזה במסגרות המתאימות, מה זה קשור לדת?

הצטרף לדיון

תגובה 1

  1. נזכרתי במשהו יפה ששמעתי פעם, שנשיא ארה"ב ערך מסיבת עיתונאים במלחמת המפרץ, ואמר בתוך הדברים האלוקים ישמור על אמריקה. שאל אותו עיתונאי, גם העירקים אומרים א-ללה אכבר. ענה הנשיא, ה' הוא לא כלב שכל אחד שם לו קולר ולוקח אותו לאן שהוא רוצה, ה' הוא טוב ומטיב והוא בצד של הטובים.
    גם בענייננו זה לא משנה כמה הקול שלך רועד מהתרגשות של קדושה ואתה מזכיר את ה' בסילודין.
    כל מי שמעט שכל בראשו רואה שיש דברים שהם רחוקים מדרך ה' ת"ק פרסה..
    שנזכה ללכת בדרך התורה.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל