לתרומות לחץ כאן

שאלות שונות בעניני הימים נוראים וסוכות

שאלה:

יש לעיין באחד שקיבל על עצמו לשמור ר"ת (בקשר לזמן שקיעה) במשך כל עשרת ימי תשובה, האם צריך לשמור ר"ת גם בזמן מוצאי יו"כ? מצד א' הוא קיבל רק לעשי"ת, ועכשיו זה כבר מוצאי יו"כ! מצד שני, לפי ר"ת עדיין לא נגמרו העשי"ת עד 72 דקות מהשקיעה… האם הפתרון היחיד הוא מה דעת בנ"א בכה"ג (כי בנדרים הולכים אחר לשון בנ"א) או שיש רעיון אחר?
ב. האם במעריב ליל יו"כ צריך להמתין בחזרת הש"ץ לי' אנשים שיגמרו שמו"ע, כי הרי בהתחלה אומרים רק פיוטים שנאמרים גם ביחיד.
ג. האם סכך כשר גם יכול לשמש כדופן עקומה? לכאורה לא גרע מסכך פסול כמו תקרת בית וכדומה. מעתה נסתפקתי אם אפשר לשבת מתחתיו, האם עדיף טפי מסתם סכך פסול?
ד. ידוע בשם האריז"ל (או מתלמידיו) שבזמן שמתעוררת בכיה אצל האדם בר"ה ויו"כ זה סימן שאז דנים אותו בשמים (משהו כזה אולי לא דייקתי) לענ"ד זה דוקא לאנשים גדולים שלא סתם נופלת עליהם בכיה או מחשבות מסוימות וכדומה, אבל לסתם אנשים בזמנינו שיש להם הרבה מחשבות דמיון או סתם דכאון פתאום וכדומה, אין מזה שום סימן. האם אני צודק?

תשובה:

שלום וברכה

1. חקירה חמודה, אבל אני חושב שרק שוטה יקפיד כל עשי"ת על זמן ר"ת ובמוצאי יום כיפור שאיסור האכילה בו הוא בכרת, יקל… אדרבה, ראוי לכל אדם ביום הגדול והקדוש הזה, מי שרק בריא ומסוגל, להמתין לזמן רבינו תם.

2. אין צורך להמתין לעשרה בפיוטים [כמובן השאלה בעיקר במניני קורונה, במנין גדול בימים כתיקונם, אין למהר ולגרום לאנשים להפסיד פיוטים יקרים אלו], הי"ג מידות ודאי צריך להאמר בעשרה.

3. לא הבנתי מה המקרה שהוא סכך כשר ובכל זאת צריך להיות דופן עקמה?

4. יתכן, הכל לפי הענין.

שנה מבורכת.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל