לתרומות לחץ כאן

לדווח למשרד הבריאות על הפרת בידוד

שאלה:

האם אדם שצריך להיכנס לבידוד ולא מוכן שידווחו עליו למשרד הבריאות יש לדווח עליו אעפכ?

תשובה:

שלום וברכה,

אם מדובר באדם חולה מאומת שמסתובב ומסכן את הציבור יש להתרות בו תחילה, ואם לא ישמע להתראה מותר למסור אותו. אם מדובר באדם שלא חולה, אלא שלפי הכללים צריך להיכנס לבידוד, אסור למסור אותו כיון שזה צד רחוק שהוא מסכן את הציבור, ומשרד הבריאות מנסים גם את הצד הרחוק כדי לשמור, אבל כיון שבהחלט לא ברור שיש כאן סכנה, אסור למוסרו.

בהצלחה.

הצטרף לדיון

3 תגובות

  1. מחילה עמוקה מכבוד הרבנים על הדברים החמורים שאני עומד לומר, הרבה כבוד יש לי אליכם ולמפעלכם באתר זה. איני רב ולא תלמיד חכם ואפילו לא קרוב לכך. אבל לאור מציאות התחלואה החמורה אליה אנו עדים במיוחד בקרב ציבור אנשי שלומנו, מלשון השאלה הדעת נותנת שיש להתייחס אל חולה מאומת שמסתובב חופשי ו"לא מוכן שידווחו עליו למשרד הבריאות" כאל לא פחות מאשר רודף! איני קורא לפגוע בו חלילה, אבל להסתפק בלהתרות בו תחילה?! לחכות שמא יואיל או לא יואיל להשמע להתראה ורק אז לדווח עליו, אחרי שהנזק נעשה? ובקשר להמשך התשובה – מדוע אסור למסור אדם לא חולה שלפי הכללים בכל זאת צריך להכנס לבידוד? הרי ידוע שהתסמינים מופיעים רק כשבועיים אחרי קליטת הנגיף ואותו נשא לא סימפטומטי עלול להדביק אחרים. האם במציאות הנוכחית עם שיעור ההדבקות המפחיד אפשר באמת להתייחס לזה כאל "צד רחוק שהוא מסכן את הציבור"? אני שוב מתנצל על חריפות הדברים אבל בדיני נפשות עסקינן וכתוב ונשמרתם לנפשותיכם מאוד…

  2. חולה מאומת שמפר בידוד, צריך להודיע לו שיכנס לבידוד ואם לא נכנס יכול מיד למסור אותו. אין צורך להתקשר מיד אם יכול להתרות בו. זה לא לוקח יותר מכמה דקות לראות האם שומע להתראה או לא.
    לגבי חיוב בידוד לפי כללי משרד הבריאות אין אפשרות לעמוד בכללים. לפי הכללים כל תלמיד שנמצא חיובי כל התלמידים צריכים להיכנס כל הכיתה ולבודד אותו מהמשפחה. ואם מדובר בילדים בגיל נמוך כל המשפחה צריכים להיכנס לבידוד. וכן כל מי שהיה שבועיים לפני צריך להיכנס לבידוד. במצב הזה לא נראה לי שיש מישהו מהמדינה שיכול להסתובב ברחוב [חוץ ממי שכבר יש לו נוגדנים]. וזה רק הוכחה שהכללים הם ליתר שמירה, ולכן אסור למסור אדם כזה לרשויות. כל אדם צריך לאמוד את הדברים, מי שחי ממש עם חולה קורונה צריך להיכנס לבידוד אבל אנשים ששהו בקרבה לא מסתבר שזה צד רחוק, ולכן אסור למסור אותו.

  3. רק לדייק
    כבודו כתב וכן כל מי שהיה שבועיים לפני צריך להיכנס לבידוד.
    כיום בחולה סימפטומטי החקירה האפידימיולגית נעשית אך ורק חמשה ימים לפני תחילת התסמינים ולא שבועיים כפי שהיה בעבר

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל