לתרומות לחץ כאן

חזרה הביתה ביום טוב מבית חולים

שאלה:

שלום לכבוד הרב שליט"א,

שאלה: לא הרגשתי טוב היום בבוקר ואחרי המתנה התקשרתי לאנשי הצלה והביאוני לבית חולים לבדוק וב"ה הכל בסדר.

אחרי שמצאו שהכל בסדר, אמרו לי אנשי הצלה שמה שידוע להם שלא היה לי התר לקחת מונית הביתה לא אני לא אשתי שבאה עמי. ואם יכול לשאול רב על מה לעשות ויש לעשות שאלה, שמה שהם יודעים היה זה.

זוכר אני פעם שבאתי עם מישהו לבית החולים ערב שבת ונתנו לו לחזור הביתה שרב אמר לן שנוכל לחזור הביתה עם מונית וישלם לו מוצאי שבת.

ולא נזכר לי מה הסבה? לכן כאשר מישהו הולך לבדיקה בין שבתות או יומים טובים וקיבלו אישור לצאת האם יש אופן שמותר ומה הוא?

בבקשה איזה ספר שיש הרבה פרטים על נושא רפואה ושבת יום טוב בזמננו שמדבר על כל הכלים שיש לנו כהיום כגון מכונית אמבולנס וכו' ופרטים מה מותר ומקורות שרוצים אנו ללמוד יותר על הנושא, ובעזרת השם שהכל יהיה רק לשמה שלא יהיה צורך לזה לא לי ולא שאף אחד מישראל, שיבוא המשיח וה' יגאלנו.

ברכה הצלחה ושלום
שנה מצויינת ויותר טובה מכל שנים שכבר היו, שלום כנפשך

תשובה:

אדם בריא אין לו כל היתר לחזור בשבת ויום טוב אפילו עם גוי, שהרי אסור ליהנות ממלאכה של גוי עבור ישראל ואסור גם אמירה לגוי, זה פשוט. מה שהתירו לך כנראה בעבר, זה כנראה אדם שהוא במצב של חולי, כל השאלה היא האם החולי יש בו סכנה או לא, ונניח הוברר בבית חולים שאין בו סכנה אבל עדיין הוא מוטל על המשכב וכו' כל גדרי חולי שאין בו סכנה, אדם כזה מותר לו איסור אמירה לגוי והנאה ממעשה שבת של גוי. ספציפית על חזרה ברכב יש לדון שמא מכביד על המונע וגורם עוד הצתות אינני יודע. ודאי אם אפשר להשאר בבית החולים לצאת החג זה עדיף. ראה כל הפרטים בספר מלכים אמניך של הרב זילברשטיין.

תרגישו טוב!

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל