לתרומות לחץ כאן

ביטול הזמנת כרטיס מסוכן נסיעות

שאלה:

בסד
אדם שהזמין כרטיס טיסה ועדין לא שילם ובעל הסוכנות טוען שכבר שילם על הכרטיס והקונה טוען שאין זה דרך הסוכנות לשלם לפני שהקונה משלם אלה רק להחזיק בכרטים כלפי חברת התעופה או משרד המכירות שלהם האם הקונה צריך לשלם ההפסד? ב אם עד שהלכו לשאול רב מכר בעל הסוכנות את הכרטיס במחיר הפסד האים הקונה הראשון צריך לשלם את ההפסד? תודה אהוד

תשובה:

שלום וברכה,

אם לא מקובל לשלם על הכרטיס לפני שהלקוח משלם, אין חובת תשלומים על הלקוח. [צריך לברר את המציאות אצל סוכנים אחרים].

אם מקובל שהסוכן מזמין כרטיס ומשלם עליו על סמך הזמנה של הלקוח – גם אם הלקוח לא שילם מאומה, הלקוח שמבטל דינו כגרמי, ואם הביטול נעשה מחמת אונס – פטור הלקוח. ואם הלקוח לא אנוס בדבר אלא חזר בו מהנסיעה חייב לשלם על ההפסד שגרם לסוכן.

בהצלחה.

מקורות:

ראה שו"ע חו"מ סימן שלג סעיף ח, לגבי לקוח שהזמין מוצר אצל אומן שאם גורם הפסד בביטול ההזמנה הרי זה גרמי. ולפ"ז גרמי חייב רק אם פשע בדבר, אבל אם הוא שוגג פטור כמבואר בש"ך סימן שפו ס"ק א. 

הצטרף לדיון

2 תגובות

  1. בסד
    יישרכוייח תודה רבה על השאלה השניה לא הבנתי תשובה מה אם הסוכן מכר במחיר הפסד הרי היה יכול לחכות לתשובת הרב או לשאול בעצמו שאלת רב
    תודה אהוד

  2. שלום, לא הבנתי אם הלקוח חייב לשלם על הכרטיס, אז הסוכן עשה טובה שמכר במחיר זול שהרוויח ללקוח חלק מהכסף. ואם הלקוח פטור לשלם, אז אינו חייב לשלם כלל גם אם לא מכר.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל