לתרומות לחץ כאן

מטריאליזים לעומת אידיאליזם

שאלה:

כיום רואים שתהליכים מנטליים(לדוג' רגשות זיכרון וכו')נוצרים במוח-אם כך איך אפשר להתקיים לאחר המוות-שאז המוח מפסיק לעבוד?

תשובה:

שלום וברכה

לפני שנפקפק על מה שאמרת לגבי התהליכים הרגשיים, הרי ברור שאין קשר בין הדברים, גוף האדם מת ונרקב וכל מה שכרוך בגוף שזה המוח והעצבים וכו' אינו חי לאחר המוות, אלא שהאדם מורכב מגוף ונשמה, הנשמה שבו היא מציאות רוחנית שממשיכה להתקיים בעולם העליון גם לאחר מות הגוף.

לגבי התהליכים הרגשיים, ברור הדבר שמוח האדם אינו מחשב בעלמא המתוכנת על תגובות כאלו ואחרות לפי מצבי כאלו ואחרים כפי שמאמינים המטריאליסטים, שהרי למחשב אין רגש, יש רק פעולות, אין בו עצב ושמחה, אין בו שוני בין אדם למשנהו, אין בו יכולת חרטה וחזרה בתשובה כפי שיש אצל האדם, אין בו יכולת בחירה וכו' וכו', נכון הדבר שרגש בא לידי ביטוי גם במוח, שהוא מוצף וער ומגיב לרגש, אבל הרגש אינו משהו טכני עצבי חשמלי כמו שאר פעולות המוח, הוא משהו מטאפיזי באופן מובהק, הוא מושפע מהגוף ומשפיע על הגוף, אבל לא נוצר בפעילות חשמלית מוחית.

במקרה נזדמן לידי לערוך ביקורת כרגע על ספר נפלא בענין זה שעומד לצאת לאור במהלך השנה הקרובה, שם יופרכו אחת לאחת כל התיאוריות המטריאליסטיות האתאיסטיות דרויניסיטיות, אם זה חשוב ומעניין אותך במיוחד, אוכל לקשר אותך עם מחבר הספר לצורך שאלות.

בהצלחה

הצטרף לדיון

2 תגובות

  1. תודה רבה!
    אני מעדיפה לקרוא את הספר…מה שמו? בנוסף האם ישנם עוד ספרי פסיכולוגיה המבוססים על היהדות? אם כן אלו?
    ושוב תודה רבה!

  2. שמו הרב אשר קושניר, הספר יצא לאור ברוסית ובצורה משודרגת מאוד יצא לאור בעברית במהלך החודשים הקרובים, יש הרבה ספרות תנסי באתר של ערכים להגיע לחומרים. בהצלחה

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל