לתרומות לחץ כאן

לא הצליח לי

שאלה:

לפני יו"כ תכננתי את עצמי היכן להתפלל לאחר שבשנים האחרונות הייתי מתפלל במנין מסויים שהיה לי שם כל מה שצריך. תפילת נץ ס"ת כתב ב"י וקלף להפטרות. אך לע"ע הם מונעים מהבלתי קבועים להגיע בעקבות המצב. הגעתי למסקנה שבמקום שני שם יש תפילת וותיקין אך ורק שחרית ומוסף אך יש בסמיכות מקום מנין נוסף לכל התפילות כך שאוכל להתפלל מעריב מנחה ונעילה איתם ואת השחרית ומוסף במנין השני בנץ. דא עקא שבמהלך היום קלטתי שבקום השני לא עומדים להשתמש לקלף למפטיר יונה ואין לי שום אפשרות לדעת מראש האם הקריאה תהיה מס"ת ב"י או אר"י אז החלטתי ללכת למקום אחר רחוק. טעות בזמנים, סבור הייתי שמתחילים בשעה 16:45 והגעתי "מוקדם" בשעה 16:20 אך הם התחילו בשעה 16:00 וכשהגעתי ברכו כבר ברכות שלאחר ההפטרה. המשכתי ללכת אלא שכבר לא יכולתי להגיע לביהכנ"ס ג בשעה 16:45 הגעתי באיחור והם היו באמצע ההפטרה. כמובן שבשלב זה כבר נשארתי. ניסיתי "להרוויח" קלף והפסדתי קריאה.

תשובה:

נפלא ביותר! כל היום כיפור מתוך תענית וקושי, רצת והתרוצצת רק כדי לקיים הכל בהידור, מה יכול להיות טוב יותר?!

שנה טובה ומבורכת.

הצטרף לדיון

2 תגובות

  1. ראשית כל תודה על ההתייחסות ועל הכיוון מחשבה החדשה. וסליחה על ההטרחה בימים עמוסים אלו. כשקראתי את התשובה פתאום גיליתי איך היצר תחכמן. איך הוא מנסה להכות מכל הכיוונים. וכפי שהמסילת ישרים מכנה זאת "המלחמה פנים ואחור". מצד אחד לתת הרגשת יאוש ולהגיע לתוהה על הראשונות חלילה ולאבד הכל חלילה, ומצד שני להגיע להרגשה טובה ו"מסירות-נפש" כביכול ולגאווה ולאבד את זה מהצד השני. איך נמלטים משניהם? (לא נראה לי שהיה לי שלב שהגיע עד כדי תהיה על המאמץ אך בהחלט זה היה בכיוון)

  2. העצה הכי טובה לא לעסוק בזה, העסק שלנו זה רק כל הזמן מה עכשיו נדרש ממני בלי חשבונות מה עשיתי ומה מגיע לי… יש וורט חסידי ידוע על האמירה "כי זוכר כל הנשכחות הוא מעולם", לפי כביכול הקב"ה זוכר רק את המצוות שהאדם שוכח, אבל מצוות שאדם זוכר וטופח לעצמו על השכם…

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל