כרת – הרי יום כיפור מכפר?

שאלה:

שלום רב,
ידוע כי יום הכיפורים מכפר על עבירות שבין אדם למקום, כיצד זה נתיישב עם המימרא במועד קטן(דף כח עמוד א) רב יוסף, כי הוה בר שיתין עבד להו יומא טבא לרבנן. אמר: נפקי לי מכרת. אמר ליה אביי: נהי דנפק ליה מר מכרת דשני, מכרת דיומי מי נפיק מר? אמר ליה: נקוט לך מיהא פלגא בידך".

הרי אם נסלח לאדם שעבר על כרת, למה שיתקצרו שנותיו?
אם נתקצרו שנותיו סימן שלא נסלח?
תודה ושיהיה לכולנו "פיתקא טבא"

תשובה:

לא הבנתי את שאלתך, וכי מי יכול להעיד על עצמו שאכן נסלח לו ביום כיפור? והרי הלכה כדברי חכמים שיום הכיפורים מכפר דוקא עם תשובה! אז נכון שיש דרגות בתשובה, וכל דרגה היא משהו וכו', אבל אתה יכול להעיד על עצמך שחזרת בתשובה שלמה כפי כל הכללים המבוארים ברבינו יונה וברמב"ם עד שברור לך שהתכפר לך?! [אגב יש נושא נוסף שקשור לדין בעולם הזה, הדין השנתי, שזה עוד נושא שלא קשור לנושא זה, ויש לו כללים שונים].

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל