לתרומות לחץ כאן

האם ייתכן כי בית המקדש לא היה בהר הבית?

שאלה:

ראיתי סרטון די מדהים ביוטיוב על ארכיאולוגים שאומרים שהכותל והר הבית בכלל לא המקום שבית המקדש היה עליו

הם אומרים שבבית המקדש היו חייבים להיות מים זורמים אז הם הציגו מן נחל כזה בעיר העתיקה דוד, מעין מערה כזאת והיום מבצעים שם חפירות ארכיאולוגיות והם אומרים ששם בגלל שזה האזור שהכי קרוב למים שם היה בית המקדש ולא היכן שכיפת הסלע ומסגד אל אקצא

האם זה נכון?? כי אם זה נכון זה ירעיד את כל האומה, זה גם ייתן לנו הזדמנות לבנות בית מקדש שלישי בלי מלחמות ולעשות שלום עם הערבים..

אני די בהלם מהסרטון הזה, הם אומרים שזה בכלל היה בהר ציון כלומר בעיר דוד..

ואכן עדיין אפשר לראות שהר הזיתים צופה אל עיר דוד (המקום הארכיאולוגי היום ששם מהמרים היה בית המקדש..

הם מסבירים את זה כל כך ברור שם ומביאים הוכחות שאני די בהלם, יכול להיות שטעינו ואנחנו נלחמים על המקום הלא נכון?

הם הזכירו מישהו בשם יוסיפון או יוסיפוס כל הזמן, יש שם גם אנשים דתיים שמדברים על זה שכנראה בית המקדש היה בכלל בעיר דוד כי גם מצאו שם אבנים שתואמות את אבני מקדש שלמה, משהו כזה

אני בהלם מהסרטון הזה

אם זה נכון לא רק שיהיה שלום גם ייבנה בית המקדש בימינו כי זה בעיר דוד, זה שטח שלנו

ושבכלל החומות האלה של הר הבית זה לא חומות בית המקדש זה בכלל חומות של האנטוניה זה מה שהם אומרים שהיא הייתה עצומה

תשובה:

שלום רב,

אין לי פנאי להסתכל על הסרטון המשונה הזה. אבל גם אני לא חושב שיש טעם לראותו. הכל שטויות. הכותל שהיא שריד לכותל של הר הבית נמצא בדיוק במקום שהוא אמור להיות. ומעליו נמצא הר הבית. אכן יש דעות היכן מתוך השטח של הר הבית המוכר היה הר הבית המקורי משום שהר הבית המקורי היה מרובע (תק על תק אמות), והשטח הקיים היום הינו מלבני. אבל ברור שזה נמצא בדיוק במקום המוכר היום כהר הבית 

 

הצטרף לדיון

2 תגובות

  1. אני אשמח אם תביעו דעה על הסרטון, זה הרעיד את אמות הסיפים של נשמתי, אולי טעינו בזיהוי זה לא בושה, פשוט ההוכחות שהם סיפקו פה לא פחות ממדהימות, אם זה נכון יכולנו כבר ממזמן לבנות את בית המקדש ופשוט טעינו כשחשבנו ששרידי ה"אנטוניה" המצודה הענקית היא שרידי בית המקדש.

    אתם חייבים לצפות בזה, אני בעצמי מאמין חזק שבית המקדש בהר הבית היכן שכיפת הסלע אבל הסרטון הזה כל כך ברור ומביא הוכחות שמפריכות ומלמדות משהו אחר שאני לא יכול להישאר אדיש לזה!

    אני בהלם! אני חייב שתסבירו לי מה קורה פה?

    בבקשה תענו לי אחרי שתצפו בסרטון, חשוב לי כי אני מרגיש שאני עומד להשתגע, כי אם זה נכון אז המשיח באמת הגיע נוכל לעשות שלום עם הערבים, שיחנקו באל אקצא ואנחנו נקים את בית המקדש בעיר דוד.

  2. אינני יכול לצפות במה ששלחת בגלל הסינון, אבל אלו הבלים של ממש, המסורת שלנו על המיקום המדוייק של המקדש היא בעל רצף מוחלט של שנים ואין כל ספק בדבר זה.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל