שאלה:
ראיתי שהרבנים כתבו שרק במקום צורך ממשי להשתמש באלכוג'ל ביו"כ. ולכאור' אם עושה זאת רק לצורך רפואי [אך לא נקרא רפואה בשבת כי בזמן מגיפה הוא דרך הבריאים גם לצורך סילוק היזק] זה כמו חטטין שהותר אפילו סיכה ממש, כ"ש כאן שזה רק כמו רחיצה שאין כאן תענוג. וא"כ מדוע לא יותר בכל מקום שעושה כן מחמת חשש בריאותי [כל עוד זה חשש אמיתי, אפילו כל דהו..] שהרי עושה כן מחמת שכך המלצות הרופאים.
תשובה:
אתה צודק, אלא שאין לדבר סוף, אין הרי הגדרה ברורה מתי לרחוץ ועד כמה… חטטים זה משהו ממשי שאני רואה ומבין, אבל מה כאן, לכן אמרתי שכאשר יש צורך ממשי מותר וכשאין, רחוק בעיני להתיר סתם כל כמה שעות לרחוץ בלי סיבה אפילו שהכוונה לחיטוי.