שאלה:
למה אסור להרהר דברי תורה בית הכסא בגלל שבית הכסא אינו נקי אבל אם הוא נקי בגלל המקלחת ואם אין מקלחת מה הדין ואם זה בגלל המקלחת שיש שם מים חמים אז מה גם במטבח אסור כי גם מטבח יש כיור תודה רבה מראש
תשובה:
שלום וברכה
גם אם בית הכסא נקי, כיון שזה מקום של טינוף מעצם מהותו אסור להרהר שם בדברי תורה [יש כמה הקלות לחלק מהפוסקים מחמת היותו כזה שהצואה נשטפת בו מיד, אבל למעשה בדברי תורה אין להרהר]. הנושא של חום המים אינו סתם מים חמים,] אלא שבגלל שרוחצים שם במים חמים, יש זיעה, ולכן זה מקום טינוף גם בגלל האמבטיה, ממילא הנושא הזה כלל לא שייך לכיור, הבעיה אינה המים החמים אלא מה שעושים איתם…
שנה טובה.
כבוד הרב
במקלחת בטוח שאסור?
שמעתי פעם שהרב זילברשטיין מבני ברק אמר שמקלחת בלי שירותים זה בסדר ואפשר גם ליטול שם ידיים
יש מקילים במקלחת לבד, כך גם דעת הגר"ע יוסף זצ"ל.
אשמח אם כבוד הרב יפרט את השיטות בעניין כי זה נוגע לי ביום יום, ישר כח.
בכל מקרה כשאדם עושה שם צרכיו אסור, הכל מדובר כאשר זה נקי! והגוף נקי! ראה בשו"ת אור לציון תחילת חלק א כל הדיון בזה למעשה מחמירים.
אני מדבר על מקלחת בלי שירותים
סליחה כבוד הרב שאני מטריח את כבודו ולא הסברתי את עצמי, חזק וברוך.
יש מקילין במקלחות שלנו שאינן מרחץ, כך דעת הגר"ע יוסף, אמנם פשטות דברי המשנה ברורה בסי' פד שלא לחלק.
השאר תגובה