לתרומות לחץ כאן

כדור ביום כיפור / יחסים עם האחות

שאלה:

בס"ד

שלום לכם :)
אני קיבלתי ציפרלקס שיעזור לי להתמודד נפשית (לצד טיפול פסיכולוגי כמובן…)

מה בנוגע ליום כיפור ? בעיקרון אני אמורה לשתות כל יום ב8 בבוקר..

וכמו כן מה קורה בשבת ? שהתפילה היא ארוכה ואי אפשר לשתות או לאכול בלי קידוש

וגם זה התנהלות חדשה והכדור גורם לקצת בחילות אז אני לא יודעת איך תהיה התחושה בלי לאכול…

דבר נוסף אחותי העליבה אותי מאוד בכך שהיא אומרת לי כל הזמן כמה שאני נראית מבוגרת ויש לציין שאני קונה בקניונים ומשקיעה כמה שאני יכולה אין לי את כל היכולת שבעולם מפני שחזרתי בתשובה לפני שנה והחלפתי את כל המלתחה אז זה לוקח קצת זמן בלי שום קשר..נפגעתי ממנה שבפעם האחרונה בחרתי משקפי ראיה והיא אמרה שזה נראה כמו דודה ויש לציין שאין לי עוד 24 ! ההערה הזו מאוד העליבה אותי ויש לציין שאני מתלבשת בצניעות כהלכה עם הגרביונים האטומים וכל הסרט אבל לאחרונה בגלל שהייתי בנפילה רוחנית (אני בכונה משתמשת בלשון עבר כדי לא להאמין לזה) אז אני גם מתקשה מחשבתית עם הצניעות הביטחון שלי ירד וגם להגיד לך את האמת לא בא לי להיות איתה בקשר מאז שאני זוכרת את עצממ היא מעליבה אותי בהערותיה זה מתבטא בכך שהיא תמיד מעבירה עלי ביקורת שלילית אני לא נראית טוב בשבילה לא השיער ולא הלק ולא הבגדים וגם לא מה שאני משוחחת עם אנשים או הרעיונות או החלומות שלי היא ממש רוצה שאני אהיה אדם שאני לא… ואני אישה מאוד רגישה שמתמודדת עם הפרעה נפשית וגם ככה קשה לי וגם ככה אני בהשוואה עצמית כלפי העולם ואני בוכה המון כי כימית המוח שלי לא מאןזן ובגלל זה התחלתי טיפול תרופתי מאוד עצוב לי כל מה שקורה אצלנו במשפחה שנולדתי למשפחה מפורקת ואף אחד לא מדבר אחד עם השני זה עוד יותר מעצים את החויה השלילית שלי כי אני במבנה האישיות שלי מאוד רגישה ואני עוסקת באומנות ולומדת ומכירה את הדת אז אני כן מנסה להעסיק את עצמי הפואנטה כאן היא שזה המציאות שמאוד קשה לי להתמודד איתה כשלעצמה.. ובעיקרון אני לא רוצה קשר איתה ניסיתי להגיד לה מספר פעמים שההתנהגות הזו מעליבה אותי שהיא כל הזמן פונה אלי ב " למה..? ואולי תשני ? וזה לא נראה טוב…וזה מבוגר…" ובאמת שאני לא מבינה מה הבעיה בכל מקום שאני הולכת אנשים מחמיאים לי את הנראות שלי . אני חפרתי קצת כי רציתי שתבין את הסיטואציה אני יכולה ללכת לבקר אותה אחרי חודשים והיא תדרוס אותי מכף רגל ועד ראש ואני מוצאת את עצמי עונה בנימוס אבל ךא מרוצה מהסיטואציה בעליל היו תקופות שגם כעסתיולא דיברתי איתה אבל הכל כרגיל חזר לאיתנו …כי זאת היא ואין מה לעשות חוץ מלהתפלל שה' יזכה אותה להיות פחות ביקורתית ולראות יותר בעין טובה …
אז אני לא רוצה לדבר איתה אבל מצד שני הקדוש ברוך הוא לא אוהב שאין שלום הוא לא אוהב מחלוקת ומה שווה כל התורה והמוסר שאדם לומד והוא לא מדבג עם אחד מבני משפחתו וגם ה' יתברך לא סתם בחר בה שהיא תהיה אחותי וגם לא אשקר אני מפחדת שהוא יכעס עלי ויהיה עונש בעולם הבא ושאולי זה גם יגרום לו לאהוב אותי פחות או שהוא לא יאהב את הלב שלי אני ממש מפחדת שהוא יעזוב אותי כי אני מאוד אוהבת אותו .. אבל אני באמת לא בנויה לזה!!!! כרגע אני צריכה לשקם את עצמי ולאהוב ולבנות את עצמי ובלי שום קשר לא בא לי סביבה של אנשים רעילים מסביבי שרוצים רק לשנות אותי כי זה מחלחל אני רוצה להרגיש שווה ולהיות מוקפת באנשים שאוהבים אותי ובוחרים בי בגלל מי שאני!!! ואני חושבת שזו בקשה לגיטימית של אדם להרגיש אהוב וחשוב …ולפני שאגש לשידוך אני רוצה להכנס למערכת יחסים ממקום יציב ובשל מגיע לי לחיות חיים יפים ! מגיע לי לאהוב! מגיע לי להרגיש אישה יפה ולא להרגיש פחות מאחרים כל הזמן!

סליחה על האורך פשוט רציתי ממש להציג את הלבטים . תודה,

ושתהיה לך שנה נפלאה כבוד הרב

תשובה:

שלום וברכה

קראתי את כל הצער והכאב שלך, אני חושב שאת מתמודדת נפלא, ואת בדרך הנכונה לשקם את עצמך, רוחנית ונפשית, לקראת החיים היפים שבעזרת ה' עוד נכונו לך.

את הכדור ביום כיפור יש לקחת עם מעט מים מרים, נניח תמצית תה חזקה וכדומה.

עם אחותך הכל יסתדר בעזרת ה', לא צריך כל כך לקחת ללב כל מה שהיא אומרת, בסופו של דבר זה בא אצלה ממקום של קשר ואהבה, רק שהיא לא יודעת לבטא נכון את הקשר הזה וזה בא אצלה בצורה של ביקורת, במקום לכעוס, תדברי איתה על כך בעדינות ותסבירי לה שההערות האלו מחלישות אותך ומכבידות, וגם אם היא חושבת כך וכך עדיף לנסות להמנע מלומר דברים לא נעימים..

שנה טובה ומבורכת והצלחה רבה.

הצטרף לדיון

4 תגובות

  1. אוסיף ואומר לגברת היקרה , שה' לעולם לא מפסיק לאהוב ,לא משנה מה.
    ולגבי האחות ,יש עניין לשמור על עצמנו.
    מניסיון – לא תמיד קל לפתוח דברים , יש אנשים שהם לא כלים להבין כמה הם פוגעים…
    ואם זה במקרה הזה , כדאי להתרחק ולשמור על קשר פרווה . שלום שלום ולא מעבר .
    וכשניפגשים , לשמור מרחק.
    אין בזה שום איסור
    גם להבדיל אמא של יעקב הרחיקה אותו מעשיו שיזהר ממנו .
    כאשר יש אדם שאפשר להיפגע ממנו , מותר להתרחק.

  2. אני אישית מאמין שב99% מהמקרים ניתן לפתור את הבעיה בשיחות חכמות, להתרחק מאחים זה מוצא אחרון ממש ממש שאכן מתאים רק עם עשיו… דם זה לא מים.

  3. לא אמרתי לנתק לגמרי , אלא לשמור על קשר מינימאלי.
    מותר להישמר מפני אנשים שפוגעים בנו..
    יש שיחות חכמות שמתאימות לאנשים מסויימים.
    גם הרמב"ם מביא שצריך להוכיח כשאפשר ורק במידה והאדם הוא "כלי" לקבל את התוכחה..
    יש אנשים שלפתוח איתם דברים עלול להביא יותר נזק מתועלת(מניסיון עם גיסה כזו)
    תלוי בנפשות הפועלות.
    זו רק דעתי הקטנה.
    תודה לרב שהגיב

  4. זה נכון במצבי קיצון, בהתייחסות לאדם אלים ופוגעני באופן מובהק ומובנה, אבל יש הרבה מה לבדוק ולבחון באפשרות לסדר את סוג הקשר לפני שמחליטים שכך הם אכן פני הדברים. אין לנו ויכוח בעיקרון, אלא במהירות ההחלטה.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל