לתרומות לחץ כאן

זוגיות בין בחור חילוני ובחורה דתיה

שאלה:

בס"ד
שלום כבוד הרב,
יש בפניי סוגיה ומעין צומת דרכים. אני בחורה דתייה ונמצאת בקשר זוגי עם בחור חילוני. התחלנו כזוג לא שומר נגיעה, ובתהליך ההתחזקות שלי ב"ה התחלתי לשמור נגיעה, והוא החליט להצטרף אלי ולנסות (שומר רק ממני). ניסינו, היה לו קשה, וניתקנו קשר, ומאוחר יותר חזרנו להיות בקשר וניסינו שוב, ושוב לא הלך.
יש לציין שהוא בחור עם זיקה לדת – משפחה דתייה, מוסדות חינוכיים ממלכתיים דתיים, בית מסורתי וכו'.. בעבר הוא רצה לחיות בבית דתי, עם אישה דתייה, ועם הזמן הרצון הולך ומתמוסס. ישנם ניסיונות להחזיר אותו בחזרה אבל כשהאדם לא רוצה זו לא תשובה אמיתית.. וכעת אנחנו נתונים שוב בצומת של להישאר או להיפרד, על אף שאנו יודעים מהי התשובה הנכונה כרגע.
הבעיה העיקרית היא שאני, כבחורה דתייה, צריכה ורוצה זוגיות שתוביל לחתונה, אבל הוא לא רוצה, ומבחינתו שמירת הנגיעה צריכה להיות חמש-שש שנים עד שירגיש מוכן ובשל לחתונה – דבר לא הגיוני ולא מציאותי, וודאי שתהיינה נפילות.
אבקש את עזרתך- מה עלינו לעשות? ביחד או לחוד מה על כל אחד מאיתנו לעשות?
תודה ויום טוב.

תשובה:

שלום רב,

הדילמה היא אכן רצינית. מצד הרושם הוא שמצאת בבחור הזה את שאיפותייך מלבד השאיפה להקים בית של שמירת מצוות. ומאידך החשש שלך שמא עם הבחור הזה השאיפה הזו תתמוסס, ולכן, גם נוצרו פערים ביניכם במטרות קצרות המועד או הבינוניות כאשר אצלך הכל ברור, כל הקשר חייב להיות אך ורק במטרה להגיע לנישואין ולהקמת בית משותף כשאיפותייך, ואילו אצלו זה לא ברור שהקשר הולך לשם, ובדיוק מהסיבה הזו, שהרי הוא אינו יודע אם ניתן לבנות איתך משפחה כפי שהוא רואה את עצמו בעתיד, לכן הוא רוצה סוג של הסדרי בינייים ארוכי טווח.

למען האמת ברור שישנם זוגות רבים כאלה שהאחד חילוני והשני לא. הם לומדים לחיות כך למרות שהקשיים אמורים לצוץ כל יום ובכמה פעמים ביום. אולם למיטב ידיעתי הסיטואציות הללו נשמרים יחסית לתקופה לא ממש ארוכה, ולרוב בסופו של דבר או שאחד מתקרב לשני או שהם מחליטים להיפרד. ואצל כולם זה מתחיל להתקרבות או התרחקות של אחד הצדדים לאחר הנישואין. אצלך מדובר על קשר שהוא עדיין טרום נישואין. הסיכוי שזה יחזיק לאורך זמן כך, כאשר את דתיה עם שאיפות להקמת בית דתי והוא חילוני הם לא גבוהים. בפרט שמדובר באדם שהיה שם בעבר. הסיכוי שהוא יצעד ביחד איתך ויהפוך להיות דתי ודאי קיים, אין לי מושג כמה הסיכוי הזה רציני, אבל כאשר מתבוננים היטב ורואים שכל הקשר העתידי הארוך טווח איתו בעצם מותנה באפשרות הזו, קשה לומר לאדם בר דעת שיכנס לסיפור הזה בלי לדעת שהסיכוי הזה הוא רציני וממשי.

בסופו של דבר ההחלטות הן שלך, אבל התבונני היטב במציאות שאת נמצאת בו, ואני בטוח שה' ינחה אותך בדרך הנכונה לקבל את ההחלטה הטובה ביותר עבורך.

גמר חתימה טובה!

הצטרף לדיון

תגובה 1

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל