תשליך ברוב עם

שאלה:

לפי רבינו האר"י בשה"כ (ענין ראש השנה צ:) ודעימיה שזמן אמירת התשליך הוא לפני השקיעה.
האם יש להעדיף ברוב עם מוקדם מאשר מאוחר יותר ביחיד?
ולכאורה יסוד הספק, מאחר וכל דין ברוב עם הוא דווקא כשיש ברכה ואז אחד מברך לכולם ובכך מתקיים ברוב עם ולא כהמון הטועים שכשכולם מברכים יחד, אז יש ברוב עם.
וא"כ לפי"ז אולי כל דין ברוב עם שייך דוקא בברכה או שמא עצם כך שמתקבצים ציבור גדול לאיזו מצוה שהיא יש בזה כבוד גדול למלך וא"כ ש"ד יצטרף לציבור הגדול מוקדם ולא יאמר סמוך לשקיעה ביחיד?

תשובה:

דין ברוב עם מתקיים גם כשכולם מברכים יחד ולאו דוקא כשאחד מוציא את כולם, כך הורה החזון איש, לגבי קריאת המגילה לאלו שקוראים כל אחד בשקט שלא מפסידים בכך את הברוב עם, וכך נראה פשוט גם לענין דין תפילה בציבור ששם נאמר דין זה, אף שבזמנינו כל אחד מתפלל לעצמו.

הצטרף לדיון

8 תגובות

  1. לפי המשנ"ב כן לפי רבינ האר"י עוד לא התחיל הזמן אך יל"ע בסוגיא מאחר ואחרי הכל עניין זה יסודו נטוע בקבלה ובים העליון וכו'

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל