לתרומות לחץ כאן

צום גדליה למי שחייב לשתות הרבה בגלל עצירת שתן

שאלה:

אני מחובר לקטטר, והיום יוציאו לי אותו, בגלל שהיה לי עצירת שתן, ולקחתי כדורים, ואני אמור בינתיים להמשיך איתם. ובמצב כזה יש לשתות הרבה. והיום זה יום צום. באיזה אופן אני יוכל לצום, האם עלי לשתות במצבי רק מים, כולל בכדורים?

תשובה:

אתה לא צריך לצום היום.

רפואה שלמה.

הצטרף לדיון

29 תגובות

  1. לפני הסרת הקטטר, עדיין חשתי בטוב. ב10 ורבע בבוקר עברתי הסרת קטטר, ולא יכולתי להתפנות ונסעתי למיון בתל השומר, ובסביבות 2 בצהריים הוחדר לי קטטר אחר, ועברתי בדיקת דם. והייתי במיון עד הערב. חשבתי שאחרי הסרת קטטר, אולי אוכל להתפנות. אבל זה לא קרה. עכשיו אני עם קטטר אחר וחש יחסית בטוב. ואינני יודע אם מבחינה רפואית מותר לי לצום. אני אראה בלי נדר איך ארגיש בכיפור, ובעזרת השם, בלי נדר אצום. אני אראה אם אוכל לבדוק עם מבחינה רפואית אוכל לצום. ואחרי כיפור, אני צפוי לעבור ניתוח, להקטנת או הסרת הערמונית שגרמה לי לכל זה.

  2. שאלתי את הרופא שינתח אותי אם אוכל לצום בכיפור, והוא אמר לא. שאני אצטרך לשתות. ובלאכול, אני יכול לא לאכול. השאלה בעניין השתיה שאני אצטרך לשתות. האם מותר לשתות משקאות מתוקים כמו מים בטעם, או שרק מים רגילים, מכיוון שמים בטעם או כל משקה אחר הוא בבחינת הנאה מהטעם? לפי כך האם אצטרך לשתות רק מים רגילים, או שמים בטעם, או כל משקה אחר מותר, באם לא מדובר בהנאה גדולה.?

  3. אפשר לשתות מיץ פירות טבעי שזה קצת זן גם את הגוף. השתייה תשאל את הרופא אם אפשר לשיעורין וכמה בדיוק צריך לשתות. שתייה לשיעורין זה כל עשר דק' 40 ס"ס

  4. ושכחתי לכתוב שהניתוח הוא יום אחרי כיפור, שזה יום שלישי הקרוב. שאולי גם לזה יש משמעות לסוג השתיה של הנאה באם למחרת אלך לניתוח, באם משקה טעים ירגיע אותי, או שמא אסור להנות ממשקה טעים במיוחד שהניתוח הוא, אחרי יום כיפור.

  5. לא מברך ברכה אחרונה, ולגבי ברכה ראשונה, ככל שאתה יודע שכל עשר דק אתה שותה כך, והכוונה 39 ס"ס, ולא שינית מקום או משהו, לא מברכים כל עשר דק' שוב, אלא רק כשתסיח דעת או תשנה מקום.

  6. עוד שאלה חשובה שעלתה לי. היות ואני חייב לאכול, ואני יכול לפי שיעורין. איזה מאכלים מותר לאכול. שלא תהיה לפי מה שאני מבין אכילת תענוג. לפי כך מה מותר לאכול.?

  7. ואיך אני אמדוד את זה.? אוכל הוא דבר מוצק, אז איך הוא ניתן למדידה בסמ"ק.

    חוץ מזה איזה מאכלים מותר לאכול לפי כך ביום כיפור, שכאילו לא לשם תענוגות במקרה וזה אסור גם במצבי.?

  8. אפשר לאכול מה שרוצים, אבל מאוד קשה בשיעורים לדייק במאכל מורכב, רגילים לאכול ביסקויטים, זה דחוס וגם קל למדידה.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל