לתרומות לחץ כאן

מה קרה לאסתר המלכה ואחשוורוש אחרי המגילה?

שאלה:

רציתי לדעת, אחרי שהמן נתלה על העץ ואסתר "הצילה את המצב" אז מה היה אחרי זה? האם היא ואחשוורוש המשיכו למלוך וכמה זמן? מה קרה עם היהודים אחרי זה?

ועוד משהו אם אסתר נישאה לאחשוורוש אני מאמין שנולדו להם ילדים, אז הילדים לא אמורים להיות יהודים כי היא יהודיה ואז הם אמורים גם להמשיך את אבא שלהם אחשוורוש ולמלוך?

תמיד הסיפור נגמר אחרי שהמן מת וכולם חוגגים, אבל אף פעם לא מדברים על מה שהיה לאחר מכן.

תשובה:

הנושא הזה דוקא כן מדובר וידוע, יש הרבה שסבורים שדריוש בנו של אחשורוש שמלך אחריו הוא בעצם בנה של אסתר, והוא הוביל בעצם לשיבה של עם ישראל לאחר גלות בבל ובנין בית המקדש, דבר שקרה בערך ארבע שנים לאחר סיפור המגילה, כלומר אסתר היא בעצם הטרגדיה של סיפור המגילה, היא נשארה בבית אחשורוש, לפחות עד מותו לאחר כמה שנים, אבל הדבר המרתק, הוא שדוקא סיפור המגילה והימצאותה בבית אחשורוש, הם שהובילו לגאולה מגלות בבל. הנושא הזה מדובר בתחילת מס' ראש השנה.

הצטרף לדיון

4 תגובות

  1. הדעה שדרויווש בן אסתר הוא זה שהביא לגאולה קצת קשה כי מדובר בילד בן 7 (בשנת 7 לאחשורוש נשא את אסתר ובשנת 14 שלו מלך דריווש) ומהסוגיא במגילה נראה שלא היה לושתי בן (והכרתי לבבל נין ונכד) ואולי באמת היה בן 7 כמו שמצאנו ביואש שמלך בן 7 יהיה הסבר נוסף לקריאת ההפטרה בשבת שקלים שנראה שכשה' רוצה גם יכול להיות מלך בן 7 ולהזיז דברים

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל