לתרומות לחץ כאן

ויתור על מקום טוב בבית כנסת בימים נוראים

שאלה:

שלום רב, רציתי בבקשה לשאול –
1. בבית הכנסת אצלנו, הנשים קנו מקומות לתפילות של ראש השנה ויום הכיפורים. העזרה חולקה לקפסולות כשבכל קפסולה אמורות להיות 10 נשים.
האחראים על בית הכנסת הכינו מראש מקומות ישיבה לפי שמות, כשבשורה הראשונה אמורות לשבת בנות ששייכות שנים לקהילה, פעילות בה, מגיעות כל השנה ואף חלק פעיל באחזקה ונקיון של בית הכנסת באופן שוטף.
בראש השנה הגיעו נשים מבוגרות אשר קנו גם הן מקום, והתיישבו בשורה הראשונה שלא במקומותיהן. כשהגיע אותה אישה שאמורה לשבת שם, הן סרבו לפנות את הכסא ולעבור למקומן. גם כאשר הגיע האחראי על בית הכנסת וביקש מהן לפנות את המקום עבור אותה בת ולעבור למקומן, הן סרבו בטענה שגם הן שילמו ושהן מבוגרות, האם הדבר תקין? והאם מדובר בגזל מקום?
2. חלק מהנשים מתפללות בקול יחד עם החזן ובכך מפריעות לנשים אחרות לשמוע את החזן ולעקוב כיוון שזה מבלבל וגם מקשה מאוד על להתרכז בתפילה, האם להעיר על כך או לא לומר דבר מחשש שיפגעו?

תודה מראש ויישר כח

תשובה:

שלום וברכה

בשתי שאלותיך את צודקת שאותן נשים נוהגות שלא כהלכה, אבל לאחר שכבר העירו להן בעדינות וזה לא עזר, יש להמנע ממחלוקת, ואדרבה, הסגולה הכי טובה בימים הנוראים להמנע מפגיעה בכל אדם, ובודאי במי שמבוגרת מאיתנו. ההנהגה הנכונה לוותר, וכל המעביר על מידותיו מעבירין לו כל פשעיו.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל