שאלה:
שתי שאלות בבקשה:
א. אם אני שותה מים (פחות מרביעית) טרם ברכת המוציא, ואני יודע כבר אז שאני יאכל דבר קינוח שברכתו היא "שהכל", האם עלי לברך שהכל על הקינוח? או שמא פטרתי אותו עם הברכה שלפני ברכת המוציא.
ב. אם לא שתיתי מים לפני הלחם, אלא אכלתי לחם ואז הגישו קינוח (ידעתי כבר בברכת הלחם שיביאו קינוחים שברכתם מזונות ושהכל) האם אני צריך לברך עליהם?
תשובה:
ברכת הגפן אינה פוטרת קינוח שברכתו שהכל, כך שלא הבנתי את השאלה. ואגב גם לגבי מה שיין פוטר שאר משקים [רק משקאות לא קינוחים], נחלקו הדעות בכמה יין מדובר, דעת הדרך חיים שאפילו מעט, אבל הכרעת המשנה ברורה לא לסמוך לכתחילה בפחות מרביעית, ורק לחומרא לחשוש בפחות מכך, לברך שהכל על משהו אחר.
קינוח אינו נפטר בברכת הפת גם אם ידעת עליו [למעט עוגה שהיא ספק פת].
מחילה, לא הייתי ברור.
התכוונתי לארוחת בוקר ביום יום.
שתי שאלות בבקשה:
א. אם אני שותה מים (פחות מרביעית) טרם ברכת המוציא, ואני יודע כבר אז שאני יאכל דבר קינוח שברכתו היא "שהכל", האם עלי לברך שהכל על הקינוח? או שמא פטרתי אותו עם הברכה שלפני ברכת המוציא.
ב. אם לא שתיתי מים לפני הלחם, אלא אכלתי לחם ואז הגישו קינוח (ידעתי כבר בברכת הלחם שיביאו קינוחים שברכתם מזונות ושהכל) האם אני צריך לברך עליהם?
1. פטרת. 2. צריך לברך. הכל היה ברור אין הבדל שבת או חול..
השאר תגובה