לתרומות לחץ כאן

תכשיר נגד נשירה בשבת וחג

שאלה:

תכשיר נגד נשירה
אני משתמש בתכשיר נגד נשירה, שעוצר את הדילול ובשלבים יותר מאוחרים מעבה את השער. הטיפול הוא התזת ספריי נוזלי על הראש עם עיסוי קל של הקרקפת וחייב להיות ברצף כל יום. בהנחה שזה מצליח – האם מותר בליל ראש השנה להמשיך אם הטיפול כדי לא להפסיק את הרצף?
חשוב לי לציין שחסרון יום אחד עלול לפגוע בטיפול שהוא לא זול.
גם חשוב לי לציין שאני רק בתחילת הטיפול (חצי חודש הראשון) כך ששלב העיבוי עוד לא מתחיל עכשיו, רק כחודש וחציחודשיים מתחילת הטיפול.
אני לא מסתפק רק במותראסור, ברצוני לדעת גם את הסיבה לכך.
תודה רבה

תשובה:

שלום וברכה

יש כמה בעיות בשימוש בו בשבת, ראשית עשיית רפואה בשבת, שזה דבר שמותר רק כאשר מדובר באמת בתהליך ממושך שעשוי להפגם מהפסקה, ולא ניתן לעשות זאת לפני שבת או לאחריה. שנית יש כאן בעיה של סחיטה, כאשר יש רצון בעצם לסחוט את זה מהשיער כדי למרוח על הקרקפת. שלישית, ככל שמדובר במשחה יותר סמיכה [אינני מכיר זאת] יש בעיה של ממרח, לכן הייתי נמנע מלעשות זאת בשבת וחג.

הצטרף לדיון

2 תגובות

  1. כבודו של הרב במקומו מונח אך איני מסכים כלל א)זה בכלל אינו תרופה כי זה לא בא לרפא אלא משפיע על השער שיגדל יותר, ב)גם אם נניח שזה כן תרופה מה זה שונה מווטמינים שהשש"כ ועוד אחרונים מתירים עקב היותו משמש גם לבריאים וכאן גם אני שאין להם נשיכה לוקחים כדי למנוע.
    לגבי הסחיטה גם לא שייך כי זה לא הרבה נוזלים ובכללי אין בעיה להרטיב את הראש הבעיה בניגוב ודי לנו מה שאסרו רבותינו שגם ככה סחיטה בשער היא דרבננית שלא לדבר כאן שהוא אדרבה מעדיף שהנוזל יותר ישאר לו כדי לקבל אפקטיביות בנוסף לכך שמסתמא מי שלוקח זאת אין כלכך הרבה שיער כמו שיש לאישה שזה המקור לסחיטה והמקסימום שינגב עם נייר טואלט חתוך כמובן שלדעת לא מעט אחרונים אין בעייה של סחיטה.
    ולגבי הבעייה של ממרח לא שייך בגלל המציאות שזה נמרח אלא נוזלי מובהק בכללי אינני מכיר ספריי שיש בו צד של מירוח, או כפי שאומר רש"י, בלשונו הזהב

    דהתירא עדיף ליה – טוב לו להשמיענו כח דברי המתיר שהוא סומך על שמועתו ואינו ירא להתיר אבל כח האוסרין אינה ראיה שהכל יכולין להחמיר ואפילו בדבר המותר

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל