לתרומות מתנות לאביונים לחץ כאן

המלצה של סופר סת"ם יר"ש

שאלה:

סליחה על השאלה ה"פחות הלכתית", אבל אני רוצה לסדר למישהו פרשיות תפילין מסופר ירא שמים אמיתי [הדגש על "אמיתי"] וגם שכמובן בקי בהלכות והכתב מהודר מאד.
האם רבני בית ההוראה יכולים להמליץ על סופר כזה ומס' טלפון?
[אני פונה לבית הוראה, אחרי שלצערינו קשה מאד למצוא כזה דבר דרך פרסום רגיל וכד' או דרך סוכנים שלא תמיד מתעסקים עם סופרים יר"ש]

כמובן שאין צורך לפרסם את השאלה באתר עצמו

תשובה:

שלום וברכה

אני רוכש את כל מוצרי הסת"ם שלי וכך ממליץ לבני משפחה וידידים, אצל הרב מנחם יהודה גרוס ראש לשכת הקודש, שהוא תלמיד חכם גדול ובקי מאוד בנושאים אלו, והיה משמש רבות את הרב אלישיב ועוד רבנים, הוא לא כותב בעצמו אבל מלמד סופרים ומגיהים וכך הוא מכיר רבים ויודע להמליץ מאוד מי טוב, גם בירושלים וגם באיזור המרכז שם הוא מוסר שיעורים בענינים אלו. טל'0527601010 תוכל לומר לו שירוחם ארלנגר שלח אותך.

בהצלחה

הצטרף לדיון

6 תגובות

  1. שלום,
    האם יש מניעה ללכת אל סופר סת"ם שמקבלים עליו המלצות חמות ממורי הוראה מובהקים ויש ברשותו מכשיר חכם? (לא בדקתי אם יש לו חסימה, מניח שיש)
    גילוי נאות: גם ברשותי ישנו מכשיר חכם עם חסימה (וכך אני יודע שיש גם לו), רק חשבתי שאולי אלו העוסקים בעבודת הקודש יותר ראוי שלא יהיה להם…

  2. עשיתי כדברי הרב, התקשרתי לאותו מורה הוראה מובהק ושאלתי אותו שאלה כללית. הוא אמר לי חד משמעית שלא. השאלה היא מה אני עושה עכשיו.
    אני יכול להתקשר בהזדמנות אחרת ולבקש המלצה אחרת כי "לא הסתדר לי" עם ההמלצה הקודמת. אני מבין שצריך פה זהירות מרובה. אני יודע דבר אחד – מספר הטלפון שהביא לי מורה ההוראה – יכול לקבל הודעות ווטסאפ. אולי זה בכלל טלפון של אשתו? אולי זה פיתרון טכנלוגי מסוים שאני לא מכיר?

  3. אינני יודע ואינני רואה טעם שאכתוב חוות דעת על בני אדם שאינני מכיר אותם. לא חסר אנשים לקנות מם, ואם כבר קנית, זה בסדר גמור.

  4. הרב לא הבין את שאלתי.
    האם עלי לדווח למורה ההוראה, או שפשוט אבקש ממנו המלצה אחרת ורק אומר לו באופן כללי שלא הסתדר לי עם ההמלצה הראשונה? כל השאלות ששאלתי הן רק באו להמחיש שגם המידע שבידי מוגבל ולכן אולי "שב ואל תעשה עדיף"
    (דהיינו השאלה עברה עכשיו להלכות לשון הרע)

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל