מתפלל יחיד ביתו בראש השנה מתי אמור לתקוע בשופר לפני מוסף או בסוף התפילה .וכמה תקיעות הוא צריך לתקוע. תודה לכבוד הרב.
תשובה:
המתפלל יחיד, אם הוא יכול לתקוע בעצמו, יתקע שלושים קולות לפני שמונה עשרה, ולא יותר.
שנה טובה ומבורכת.
רבני בית הוראה
הצטרף לדיון
9 תגובות
שלום.
לגבי תקיעות ראשונות שלפני תפילת עמידה מובן לי, אבל לגבי השאר אם אפשר בבקשה לחדד- כשכתבתם "ושלושים במלכויות זכרונות ושופרות, כמו בחזרת הש"ץ בבית הכנסת", התכוונתם שבאמצע תפילת העמידה (הראשונה לא חזרת הש"ץ) תוקע המתפלל לפי הסדר הכתוב בסידור, ואז "והשאר לאחר התפילה", כוונתכם שאחרי תפילת העמידה כיוון שאין חזרת ש"ץ, יש לתקוע שוב את סדר התקיעות שהיו אמורות להתקע בחזרת הש"ץ, אבל בלי לומר את כל החזרה והפיוטים שהש"ץ אומר?
תודה.
נכון מאוד.
מחילה מכת"ר.
הלכה פסוקה בשו"ע סי' תקצב סעי' ב, שיחיד אינו מפסיק לתקוע בברכות ואפי' יש לו מי שיתקע לו. אלא תוקע קודם שיתפלל מוסף (ל' תקיעות), ואין צריך לתקוע שנית (להשלים ק' תקיעות).
אמת, נשכחה ממני הלכה זו. תודה
כמדומה לי שיש מחלוקת אחרונים אם כוונת ההלכה שיחיד אסור לו לתקוע במוסף או שאינו חייב.
לכו"ע יחיד לא חייב ביותר משלושים קולות
ומה לגבי המחלוקת של נשימה שבין שברים לתרועה (שיש אומרים שלא יפסיק בנשימה ביניהם ויש אומרים שכן יפסיק)? הרי בד"כ פותרים אותה על ידי כך שאת שברים- תרועה דמיושב עושים בנשימה אחת ואת דמעומד עושים בשתיים, והנה כאן אין לנו אלא סדר ל' תקיעות אחד. ואם כך, כיצד יתקע, בלי הפסק או עם?
העיקר להלכה שמפסיק כדי נשימה.
האם זה אומר שממש צריך לקחת אוויר בין שברים לתרועה, או לעשותם בנשימה אחת אבל לשהות ביניהם זמן שהיה לוקח לנשימה?
הזמן הוא הקובע, לא צריך לנשום באמצע, ויש להקפיד שלא יהיה הפסק של יותר מכדי נשימה!
שלום.
לגבי תקיעות ראשונות שלפני תפילת עמידה מובן לי, אבל לגבי השאר אם אפשר בבקשה לחדד- כשכתבתם "ושלושים במלכויות זכרונות ושופרות, כמו בחזרת הש"ץ בבית הכנסת", התכוונתם שבאמצע תפילת העמידה (הראשונה לא חזרת הש"ץ) תוקע המתפלל לפי הסדר הכתוב בסידור, ואז "והשאר לאחר התפילה", כוונתכם שאחרי תפילת העמידה כיוון שאין חזרת ש"ץ, יש לתקוע שוב את סדר התקיעות שהיו אמורות להתקע בחזרת הש"ץ, אבל בלי לומר את כל החזרה והפיוטים שהש"ץ אומר?
תודה.
נכון מאוד.
מחילה מכת"ר.
הלכה פסוקה בשו"ע סי' תקצב סעי' ב, שיחיד אינו מפסיק לתקוע בברכות ואפי' יש לו מי שיתקע לו. אלא תוקע קודם שיתפלל מוסף (ל' תקיעות), ואין צריך לתקוע שנית (להשלים ק' תקיעות).
אמת, נשכחה ממני הלכה זו. תודה
כמדומה לי שיש מחלוקת אחרונים אם כוונת ההלכה שיחיד אסור לו לתקוע במוסף או שאינו חייב.
לכו"ע יחיד לא חייב ביותר משלושים קולות
ומה לגבי המחלוקת של נשימה שבין שברים לתרועה (שיש אומרים שלא יפסיק בנשימה ביניהם ויש אומרים שכן יפסיק)? הרי בד"כ פותרים אותה על ידי כך שאת שברים- תרועה דמיושב עושים בנשימה אחת ואת דמעומד עושים בשתיים, והנה כאן אין לנו אלא סדר ל' תקיעות אחד. ואם כך, כיצד יתקע, בלי הפסק או עם?
העיקר להלכה שמפסיק כדי נשימה.
האם זה אומר שממש צריך לקחת אוויר בין שברים לתרועה, או לעשותם בנשימה אחת אבל לשהות ביניהם זמן שהיה לוקח לנשימה?
הזמן הוא הקובע, לא צריך לנשום באמצע, ויש להקפיד שלא יהיה הפסק של יותר מכדי נשימה!
השאר תגובה