לתרומות לחץ כאן

צירוף למניין מחוץ לבית הכנסת

שאלה:

בעקבות ההגבלות על מספר המתפללים בביהכ"נ ושמירת מרחק נאלצים חלק מהמתפללים להתפלל מחוץ לביהכ"נ סמוך לפתח הכניסה לבית הכנסת כאשר הם שומעים את הש"צ , האם הם מצטרפים למניין בביהכ"נ ויוצאים י"ח תפילה בציבור והאם יש הבדל בזה אם הם חמישה או שישה או עשרה שמתפללים מחוץ לביהכ"נ?
בברכה רבה

תשובה:

שלום וברכה

ככל שיש עשרה אנשים בפנים, כל אלו העומדים בחוץ, אם מקצתם רואים מקצת מאלו העומדים בפנים, כל העומדים בחוץ מצטרפים למנין. ככל שאין עשרה בפנים או בחוץ, ורוצים לצרף את העומדים בפנים ובחוץ יחד למנין עשרה, בזה נחלקו הדעות אם מצטרפים, הכרעת המשנה ברורה בסי' נה סעי' יג-יד נראית שמצטרפים, ואילו בכף החיים שם האריך שלא מצטרפים, אבל זה לא המקרה שלך, אצלכם יש עשרה בפנים והכל בסדר.

שיתקבלו התפילות.

הצטרף לדיון

6 תגובות

  1. לגבי מה שכתבתם בעבר שאם תוך כדי שאדם מצטרף מחוץ לבית הכנסת בא מישהו וסגר את הדלת באופן שאין שדה ראייה בין הבודד לציבור ,הוא הפסיד את מעלת תפילה במניין, רצוני לשאול ,הרי אם אדם שמצטרף בראייה, יאריך בתפילה עד אחרי שהציבור כולו יגמור להתפלל לכאורה לא נחשב תפילת יחיד אז מה ההבדל בין המיקרים ? יישר כח על פעילותכם האדירה.

  2. אז אולי באמת צריך לומר שהמגדיר של תפילה במניין זה נטו תחילת שמונה עשרה בין אם נמצא ממש איתם (שאז מוכרח כן) ובין אם מצטרף בראייה שגם אז לא מצינו שצריך לסיים מקסימום עד סיום החזרה ,אשמח לתגובתכם מועדים לשמחה!

  3. אני הבנתי אחרת, שכאשר הם נמצאים כולם יחד גם אם חלק סיימו זה עדיין מנין, אבל כשהוא כלל לא איתם מה מועיל שבתחילה היו יחד?

  4. לא הבנתי כוונת הרב , כמו שאם הם יחד לא יעלה על דעתנו לומר שאחד שסיים שעתיים אחרי כולם תפילתו נחשבת תפילת יחיד ,לכאורה משום שהקובע לתפילה בציבור זה שהתחילו יחד ,אז ברגע שאנו רואים שראייה יוצרת חיבור כביכול בין היחיד לרבים אז שוב לא יהיה אכפת לי אם סיים אחרי כולם (לא מצינו מי שאומר שחובתו להזדרז) או שבאמצע נסגרה הדלת או החלון ,וכיון שהתחילו יחד ,תפילתו אינה תפילת יחיד. תודה גדולה .

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל