לתרומות לחץ כאן

פרסום חוות דעת על בעל מקצוע

שאלה:

חשוב לדקדק בפרטים לכן אספר קצת באריכות את סדר השתלשלות הדברים:
אני קניתי ספת עור לבנה ביד 2 , במצב מעולה ללא שום קילופים, רק קצת ליכלוכים בין הסדקים, ספה עור כזו חדשה הייתה עולה 15 אלף כמו כלום, קניתי אותה במחיר מציאה. אך על מנת להרגיש את החידוש שבקניה החלטנו להזמין בעל מקצוע לניקוי וחידוש הספה, חיפשתי ברשת, ומצאתי אתר "מדרג" ששם מופיעים המון בעלי מקצוע, ומדורגים לפי חוות דעת הלקוחות, חיפשתי בעל מקצוע קרוב לאזור מגורי, וכמובן שיש עליו הרבה המלצות, במקביל קראתי חומרים על אופני ניקוי ספות עור, וראיתי שכתוב בשום אופן לא לנקות ספר עור במכונות, אלא רק ידני, וככה גם הטלפונים שעשיתי למען השוואות מחירים, אמרו כמובן רק ידנית. סגרתי עם בעל מקצוע במחיר של 450 ש"ח. וגם בטלפון אמרתי לו ידני, כן רק ידני השיב. הוא הגיע עם אחיו , וראיתי שהוא הביא איתו מכונה, אמרתי לו זה לא יהרוס את הספה? אמר לי לא אין לי מה לדאוג בבטחון, משום מה שתקתי, ולא מחאתי. הם עבדו על הספה, במקביל עם המכונה וכן ידנית, הספה יצאה רובה ככולה נקיה, אבל שמנו לב שיש קילופים, בהתחלה ניסה לטעון שזה כבר היה, אבל שהוא המשיך לעבוד ואני מסתכל עליו מקרוב, ראיתי כיצד בשפשוף נוצרו עוד קילופים, אמנם זה קרה בפעולה ידנית, אך להשערתי המכונה עם המים והמברשות ריככו אותו והרטיבו אותו יותר מידי, שבשפשוף הידני זה התחיל להתקלף, בשלב זה כבר הערתי לו… והוא טען שכנראה צבעו את הספה (סיפרתי לו לפני שקניתי את הספה ממישהו) הוא קילף את שכבת הצבע לטענתו, היה מתחתיו עוד שכבה של עור. כך שהקילופים פחות נראו, אבל זה נראה יותר עור עדין בהרבה.
בכל אופן איני איש מריבה, שילמתי לו ושלחתי אותו לדרכו… (הוא לא התנצל, לא הציע פיצוי, רק טען שזה היה צבוע)
לאחר מספר ימים התקשרו אלי מהאתר של מדרג לשאול את חוות דעתי, אמרתי להם את האמת שמחיר היה טוב ביחס לבירורים שלי, עמד בזמנים, אבל העבודה הייתה לדעתי מתחת לכל ביקורת , והוא לא לקח אחריות, הם מפרסמים את החוות דעת הזה באתר.
לאחר הדברים האלה הרהרתי בליבי אולי יש בזה לשון הרע, (על אף שהוא חילוני) כיון שזה פרסום, ומה גם שאיני ב100% שמה שאמר אינו נכון, האם עלי להוריד את המודעה, האם שמא מותר לפרסם לשם תועלת הרבים, ופרט שכידוע שלא משתמשים במוכנות לניקוי ספות עור ?
תודה רבה.

תשובה:

שלום וברכה,

לשון הרע לתועלת מותרת רק אם ברור לו שהשני עשה עוול. ולכן עליך לברר אצל טכנאי אחר האם המכונה שהביא איתו אמורה לקלקל את הספה. ואם אין לך אפשרות לברר עליך להוריד את המודעה שלך, כיון שלא ברור לך הדבר לחלוטין.

בהצלחה.

מקורות:

ראה חפץ חיים כלל י בדיני לשון הרע לתועלת.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל