לתרומות לחץ כאן

תשלום ליועץ משכנתאות שנתן הצעה לא מקצועית

שאלה:

שלום. יש לנו משכנתא ורצינו לעשות מיחזור העברנו ליועצת את כל החומר הנדרש והיא הלכה לבנק והוציאה אישור עקרוני . בגלל שההצעה שלה היתה נשמעת לנו תמוהה ולא הגיונית פנינו לבנק שלנו לברר אם יש להם הצעה יותר טובה -ואכן הם הציעו לנו הצעה בהרבה יותר טובה השאלה היא האם צריך לשלם ליועצת בגלל שעשתה את האישור העקרוני והלכה לבנק לפי מיטב ידעתי שהיא הולכת לבנק היא מרכזת את כל התיקים שרצתה לשאול או לבקש עליהם אישור כך שלפי מיטב ידעתי היא לא הלכה במיוחד האם צריך לשלם לה וכמה?(היא לוקחת 2000 ש"ח על התיק)
תודה רבה וישר כח

תשובה:

שלום וברכה,

ליועץ משכנתאות משלמים שכר בגלל שיודע ומצליח לתת ללקוח ההצעה משתלמת. ואם התברר שלא הביא הצעה הכי משתלמת, ובקלות ניתן לקבל הצעה טובה יותר, היועץ לא זכאי לשכר. ולכן גם אם היועץ הכין אישור עקרוני, אם ההצעה לא מקצועית, אינו זכאי לשכר.

בהצלחה.

הצטרף לדיון

4 תגובות

  1. ראשית תודה. ההצעה נחשבת לטובה אך בגלל שהבנק שלנו רצה לשמר אותנו ושלא נעשה מיחזור משכנתא במקום אחר הם עשו יותר הטבות. לנו זה היה נשמע תמוה כי היא הציעה כמות חיסכון גבוהה ולא חשבנו שיש כזה דבר אבל מה שיצא שהבנק שלנו הציע לנו אפילו יותר חיסכון ממנה . השאלה מה עושים כי סוף סוף היא ישבה על זה – האמת שממש לא היינו מרוצים כי היא בקשי שיתפה אותנו וששיתפה היא הסבירה בחצי פה זה מה שגרם לנו לשאול את הבנק שלנו וקיבלנו הצעה יותר טובה מה עושים?

  2. שלום, מהשאלה הבנתי שהיועצת לא פעלה בצורה מקצועית. אבל לפי מה שאתם כותבים עכשיו היועצת עשתה פעולה מקצועית והביאה לכם את ההצעה הטובה וגם הוציאה אישור עקרוני, ולכן חייבים לשלם לה עבור העבודה שעשתה כדין שכירות פועלים. כיון ששכרתם אותה לפעולה זו, והיא עשתה את הפעולה בשלמות.

  3. אחרי שהיא התחילה בעבודה דינו כפועל שהתחיל במלאכה שאינו יכול לבטלו באמצע העבודה, ואם מבטלו צריך לשלם לו שכרו כפועל בטל. במקרה זה שהיא התחילה במלאכה ומעוניינת לגמור לא ניתן לבטל באמצע ומגיע לה את כל שכרה.
    בנוסף ניתן לומר שהיועצת עשתה את העבודה שלה, שבזכות שהיא הביאה הצעה משתלמת הבנק הסכים לתת הצעה טובה יותר, ובגלל העבודה של היעצת קיבלתם הטבה מהבנק, ולכן יש לראות זאת כשעתה את מלאכתה ומגיע לה את שכרה.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל