לתרומות לחץ כאן

נתתי לבני שם כשם אבי – האם זה בסדר?

שאלה:

לכבוד הרב שלום רב
נתתי לבני בעת הברית 2 שמות שם ראשון ״אביר״ ושם שני ״רמי״ על שמו של אבי רמי כהפתעה לאבי לאות תודה והערכה אליו מאחר וזהו הנכד הזכר הראשון שלו. (שמו המלא של אבי הוא רמי).
לאחר הברית נודע לי שאבי אינו שלם עם כך שבני נקרא על שמו בטענה כי יש לו חשש ומעין הרגשה לא טובה שייתכן ויקרה לו משהו לא טוב בעקבות כך ומזלו יפסק. חשוב לציין שאנו בני עדות המזרח וזהו דבר שבד״כ נהוג ולכן חשבתי שאבי יישמח עם הדבר. למעשה אבי אינו שבע רצון משמו השני של בננו שהינו על שמו. שאלתי היא מה לעשות במצב כזה , כבוד אבי חשוב לי ביותר ואיני רוצה לגרום לו להרגשה לא טובה ומאידך אין אני רוצה לקלקל לבני את מזלו.
שאלתי כיצד עליי לנהוג ? אודה להדרכה בנושא
תודה כבוד הרב

תשובה:

שלום רב,

עלייך להסביר לאביך שזה ממש לא סימן או מזל רע. הספרדים נוהגים כך לכתחילה. להיפך אילו לא היית נותנת את שם אביך הוא היה עשוי להיפגע. המקורות אנו מוצאים כך גם במשפחת הנישואות: רבן גמליאל בן רבי שמעון בן גמליאל ועוד רבים. האשכנזים לא נוהגים כך בחיי האב אבל זה מסיבה מאד ברורה. בהלכות כיבוד אב ואם, כתוב שלא יקרא לבנו בשמו כאשר האב נמצא שם כי האב עשוי לחשוב שהבן קורא לו בשמו וזה אינו מכובד. ולכן נהגו האשכנזים שלא לתת לבן כשם האב כדי שלא להגיע לסיטואציות אלו.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל