לתרומות לחץ כאן

יחוד במקום מצולם / אנשים נכנסים יוצאים

שאלה:

עובדת במכולת, שיש בו קומה עליונה של שתי משרדים למנהלים ועוד עובדת. כן יש חלון גדול ללקוחות למטה, לא רואים את כל החדר לגמרי דרכו .
המקום מצולם – שתי המשרדים גם כן

אם אני נכנסת לשיחה עם המנהל, בזמן שרק הוא נמצא שם, הבוס השני כבר לא עובד בשעות הערב. האם זה נחשב יחוד גם כאשר יש מצלמות? ויש אפשרות לעובדים לעלות למשרד מידי פעם למים/ שירותים/ לצאת להפסקה במשרד (השני- שצמוד למשרד בעל הבית).. ואפילו לקוחות שמידי פעם עולים למנהל לסדר כל מיני עניינים מולו בעניין הקניות

בספר הלכות צניעות הבנתי שאי אפשר, אבל לא ממש מפורטים מקרים ספציפים. אולי יש מקום להקל? מצלמות.. עובדים/ לקוחות שעולים מידי פעם..
תודה רבה. האתר שלכם הוא באמת הצלה! מאוד מעריכות את העזרה

תשובה:

שלום וברכה

ככל שאנשים עשויים להכנס ולצאת, לקוחות עובדים, לשאול משהו וכדומה, ומצוי שזה קורה, אין כאן איסור של יחוד, זה נחשב פתח פתוח לרשות הרבים. בפרט שיש חלון גדול שמכסה חלק נכבד מהחדר.

לגבי הנושא של מקום מצולם, זה מועיל רק אם יש למישהו גישה סדירה לצילום והוא מעיין בו מפעם לפעם, ויש אפשרות לבעלך וכדומה לבקש זאת, אחרת צילום שאף אחד לא מסתכל בו הוא לא גורם מרתיע כל כך.

מקורות:

לגבי היתר יחוד כשיש מצלמות, ראה במוריה גליון שסז עמ’ קמ”ח שהביא שם הרב חנוך אלבק שהגר”נ קרליץ שליט”א הסכים לזה, וכן הגרי”ש אלישיב זצ”ל ועוד ע”ש.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל