שאלה:
שלום ,
אני לומד כעת את הסוגיא בברכות שמדברת על שתיתא (לח.), הגמרא שם מסיקה שמברכים שהכל (לפי רב) על ה"שתיתא" על אף שהיא תרופה.
רציתי להבין: מדוע על "אנגרון" מברכים "בורא פרי העץ" ומדוע על "שתיתא" מברכים "שהכל נהיה בדברו". והאם מברכים על תרופה? (דוגמאות: אקמול, ודובוני גומי עם ויטמין C, ומה עם חומץ תפוחים לרפואה)
תשובה:
אני חושב שעל שאלתך מדבר המגן אברהם סי' רד ס"ק כד, ומבאר שאניגרון הוא מאכל בריאים בשונה משתיתא. וראה אגרות משה או"ח ח"א סי' פב שיש לברך על תרופה שיש לה טעם טוב.