לתרומות לחץ כאן

כתיבת אות בספר תורה על ידי מחלל שבת

שאלה:

שלום רבנים.
ברוך השם זכינו המשפחה לקנות לעילוח נשמת אבא שלי שנפטר לפני 4 חודשים ספר תורה , שבוע הבא אנחנו מתכנסים כל המשפחה כדי שהגברים יכתבו את האותיות האחרונות
אני מעוניינת שגם בעלי יכתוב אבל רציתי לדעת אם הוא חייב ללכת למקווה לפני או מי שכותב חייב בשמירת שבת או משהו? אני מפחדת לעשות טעות

תשובה:

שלום וברכה

אין צורך ללכת למקוה, אבל מה שכן חשוב, הוא שאדם שמחלל שבת בפרהסיה או עובר על כל התורה, פסול לכתיבת סת"ם, וכמבואר בביאור הלכה בסי' לט ד"ה שאינו [יש אומרים מהתורה ויש אומרים מדרבנן, ראה גליון רעק"א על השו"ע שם ע"פ הר"ן, אבל בכל מקרה הוא פסול], ולכן יש להקפיד שכתיבת האותיות תעשה רק על ידי יהודים שומרי מצוות. במקרה שיש חשש לעלבון חלילה, מסכמים עם הסופר איזו אות יתן לאותו מחלל שבת, ושירשום לעצמו, ואחרי האירוע שימחק אותה ויכתבנה מחדש.

תזכו למצוות, ודאי אתם עושים הרבה נחת רוח לאביכם!

הצטרף לדיון

2 תגובות

  1. זה לא נעים לי לומר לרב למחוק את האות שבעלי יכתוב ושיכתוב מחדש.. אני לא יחיה עם המצפון הזה.. מה עושים במצב כזה? אבא שלי היה מאוד קשור לבעלי ובעלי טיפל בו עד יומו האחרון. קשה לי שהוא לא יהיה חלק מזה.

  2. יש כיבוד מאוד מכובד, שמצולם גם מאוד יפה, והוא כיבוד ההגבהה, שלאחר סיום כתיבת האותיות מגביהים את הספר תורה ומסתובבים איתו פתוח שכולם יראו את הכתב וכולם עומדים וכו', זה כיבוד מאוד משמעותי, תסדרי שאת הכיבוד הזה יקבל בעלך. לדעתי זה בהחלט ישמח אותו.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל