לתרומות לחץ כאן

ישיבה מעורבת סביב שולחן אחד בזמן הרצאה

שאלה:

שלום,
לא מזמן נוצרה סיטואציה כאשר רב מרצה בקהילה אחת ישב בראש השולחן, בצד השולחן משמאלו ישבו בנות מתקרבות ליהדות שהגיעו לשיעור, בראש שני של השולחן (מול הרב) התישב בחור שגם הוא מתקרב ובצד שני של השולחן מול הבנות הנ"ל ישבה עוד בחורה. מדובר בקירוב רחוקים וכאשר הבחור לא היה נמצא בדיוק בין שתי בנות כי אם קצת בריחוק (בצורה דומה קצת למשולש).אז האם היה בעיה בזה והיה צריך למנוע מהם מלשבת ככה?
תודה רבה!

תשובה:

שלום וברכה

 

ברור שלכתחילה כדאי לדאוג שתהיה הפרדה ראויה בין בנים לבנות בהרצאה, זה חשוב גם בשביל עצם הענין, וגם כדי להכניס אותם לאוירה ולצורה הדתית, ולא אווירה של בילוי ושהולכים ביחד כמו שהולכים לכל מיני אירועים של פנאי וכדו'. הם צריכים להרגיש שהם באים למקום דתי. אבל ההלכה הכי חשובה בקירוב, הוא שהרב במקום, הוא זה שמחליט מה כדאי ומה הוא יכול לעשות בכל מצב נתון. כאשר דבר כזה יעכיר את האוירה או יבייש מישהו או לא יובן להם כלל ויראה טפשי וזה יזיק למטרה, הם פשוט לא יבינו מה הרב רוצה והוא יראה להם נלעג והם לא יקשיבו ולא יקבלו ממנו רב יכול לקבל החלטה שהוא מעלים עין עכשיו מהדבר הזה.

 

ככלל לגבי הרב, בעיני לא נכון שהרב ישב עם הבנות יחד ליד השולחן גם כאשר אין את הבחור ממול, בזמן הרצאה לבנות ראוי שהרב ישב בשולחן קטן קדימה והבנות בשולחן הבא שלפניו, ולא לשבת איתן ממש כשלצידו יושבת נערה זרה.

 

תצליחו לקדש שם שמים!

הצטרף לדיון

2 תגובות

  1. תודה!
    העם יהיה אותו דין (שלא לשבת לרב עם בנות בשולחן אחד) גם כאשר מדובר במקרה כאשר זה לא שולחן אחד גדול אלא שמצמידים כמה שולחנות קטנים ונהיה אחד גדול (כאשר הרב יושב בשולחן קטן ראשון וזה בעצם לא אותו שולחן קטן שלידו יושבות בנות) ?

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל