לתרומות לחץ כאן

קרוב משפחה שלי התחתן ברבנות האם זה הוכחת יהדות עבורי?

שאלה:

שלום,
פניתי לארגון מסויים שיעזור לי להוכחת יהדות. שכבר יהיה לי אישור כשאני ובן זוגי נחליט להתחתן לחתונה עתידית. ואז נזכרתי שאח של אמא שלי ז"ל הוא כבר לא בחיים עבר בירור יהדות כשעלינו לארץ והתחתן ברבנות. וקראתי שיש סעיף שאומר שאם משהו מצד האם עבר כבר תהליך בירור יהדות ונשא בארץ אז אני לא צרכה לעשות את תהליך של בירור יהדות האם זה נכון? תודה יוליה

תשובה:

שלום רב,

במקרה שלך זה לא נכון. יידרש ממך לעשות בירור יהדות.

ישנו נוהל של הרבנות משנת תש"ע שכל מי שקרוב משפחתו מדרגה ראשונה (אמא, אח או אחות) כבר התחתן ברבנות זה מהווה בשבילו הוכחת יהדות. יחד עם זה ישנה הסתייגות שרשמי הנישואין יבדקו כל מקרה באופן פרטני אם יש מקום לשלוח לביה"ד לבירור. והנוהל הזה שודרג בשנת תשע"ג שבעצם משמעותו שצריכים הליך בירור יהדות. (הסיבה לכך היא שבראשית שנות התשעים נעשו הרבה בירורי יהדות והסתמכו על הוכחות שאינן קבילות, אין כאן טעם להאריך בכך).

כלומר, במקרה שלך שמדובר על קרוב משפחה שאינו בדרגה ראשונה – דוד. בכל מקרה צריך לעשות את ההליך של בירור יהדות.

כאחד שמצוי בסוגיות הללו, אני יכול לומר לך שהיום כמעט תמיד ניתן להוכיח יהדות. כלומר, אדם שהוא אכן יהודי כמעט ברור שיוכלו לסייע לו להוכיח את יהדותו למרות שאין בידיו מסמכים מספיקים המוכחים זאת. ארגון "שורשים" מסייע מאד בסוגיה הזו, ומצליחים לאתר מסמכים והוכחות נוספות דרך ארכיונים ודרכים שונות ומגוונות. ובנוסף, ישנה היום אפשרות להוכיח יהדות דרך בדיקת דנ"א, בתקופה האחרונה הרבנות מסכימה לאשר יהדות גם על סמך הוכחה כזו. כך שניתן לומר שכמעט תמיד ניתן יהיה לסייע לאדם שרוצה להוכיח את יהדותו.

הרבה הצלחה

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל