לתרומות לחץ כאן

אותיות דבוקות בכתובה

שאלה:

שלום רב, מזה שנתיים אני ובעלי בטיפולי פוריות. לאחרונה פגשנו אדם דתי שאמר לנו לבדוק בכתובה האם הכתב שרשום בכתב יד עולה על הכתב המודפס- ואם כן לפנות אליו. בדקנו זאת ואכן כך הדבר, הבנו שהוא שולח לרב שמתעסק עם עניינים אלו (מאמינה שעל מנת לכתוב כתובה חדשה) אך אנחנו קצת חוששים, לדברי הרב שקידש אותנו אין בעיה עם הכתובה. האם אותיות דבוקות בכתובה זה פוסל את הכתובה? איננו יודעים מה לעשות במצב שכזה? ישנם רבנים שזהו תחום עיסוקם כתובות ואילו הרב שקידש אותנו לא יודע מספיק על זה?

תשובה:

כל המיסטיקה סביב הכתובה חסרת טעם. ככל שהכל ניכר בכתובה ובבית הדין ניתן להבין מה שכתוב ולגבות כסף על סמך זה, השטר כשר ואין צורך להחליף. יש להמנע מסגולות חסרות בסיס, ולהמנע מאוד מרבנים שמבקשים תשלום להם או למוסדותיהם תמורת העצה או הברכה. רק להתחזק במצוות ולהרבות בתפילות לפני בורא העולם שישלח לכם זרע בר קיימא ותראו רק נחת ושמחה כל הימים.

הצטרף לדיון

3 תגובות

  1. ראשית תודה על תגובתך המהירה!
    הייעוץ הוא כלל ללא תשלום, אך בכל אופן מאוד נלחצתי מהדבר ולכן לא פונה ישר.
    בדקות האחרונות שמתי לב כי יש טעות בכתובה בשם המשפחה שלי ליד השם של אבי.
    אות אחת שחסרה ועוד אותה שנכתבה במקום ח, כ
    האם זה מצריך כתיבה חדשה?
    או שפשוט אני צריכה להפסיק לחפש טעויות?

  2. שלום רב,
    אכן יש להזהר מאי אלו מתחזים וגובי כספים למיניהם.
    רק לציין שלהבדיל אלפי הבדלות,ידועים סיפורים על האדמור מאשלג בנושא כתובות פסולות שתוקנו והתיקון חולל פלאים,אלא שכאן לא נשמעת בעיה כלל בכתובה..

  3. זה יכול להיות שפוסל, ניתן לטעון מחמת כן שמדובר באשה אחרת… תתקנו או תחליפו על ידי רב עם עדים, אבל אין לזה קשר עם מצב משפחתי כל שהוא. רק חובה שתהיה כתובה כשרה.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל