לתרומות לחץ כאן

למה בכלל צריך כתובה בימינו?

שאלה:

למה בכלל הגבר צריך לחתום על כתובה בימינו? אנחנו ממזמן לא בתקופה הפרימיטיבית שנשים היו רק בבית והגברים היו המפרנסים העיקריים, היום יש נשים שמרוויחות בדיוק כמו הבעל ואפילו יותר ויש דווקא גברים שמטפלים בילדים והאמא היא המפרנסת הראשית.

לדעתי כתובה בימינו זה מיותר ולא צודק.

אותו דבר לגבי מזונות, לדעתי אם הילד גר חצי מהזמן עם אבא שלו וחצי מהזמן עם אמא שלו אז עול המזונות צריך להתחלק ביניהם שווה בשווה ולא שרק הגבר ישלם!

יש לי המון ביקורת על המסורת הקלוקלת הזאת של החתונה היהודית, היא לא מתאימה לימינו.

תשובה:

אתה כועס עוד לפני שאתה קורא מה שכתבתי לך לגבי תכלית הכתובה… חיוב הכתובה הוא לא כדי לפרנס את האשה לאחר הגירושין, זו טעות! אלא שכיון שהבעל יכול לגרש את אשתו והוא הנותן גט, אשה לא יכולה לגרש בעל, קבעו חכמים חיוב כתובה כדי שלא תהיה קלה בעיניו להוציאה, שיחשוב פעמיים לפני שהוא עושה זאת.

לגבי חיוב המזונות, אין ספק שכאשר יש משמורת משותפת בית הדין מתחשבים בכך לגבי חיוב המזונות, ובהחלט יש התחשבות במצב הכלכלי של שני הצדדים בקביעת הסכום. נכון הדבר שהחיוב המקורי לפרנס ילדים הוא על הגבר, וזה שהאשה עובדת לא מחייב אותה לפרנס את בניה, אבל בהרבה מצבים זה נלקח בחשבון. צריך להבין שהחיוב של מזונות הילדים הוא לא משהו שקשור רק לאחר גירושין, ממש לא, החיוב הוא מעת שילד נולד, גם כשהוריו נשואים באושר, והרעיון, שמטבע העולם האשה עוסקת בעניני הבית, מבשלת אופה וכו', והבעל אחראי על עיקר פרנסת הבית, ולכן חיוב הפרנסה של הילדים וגם של האשה אגב [כל זמן שהם נשואים] מוטל עליו. כאשר האשה עובדת, עדיין הבעל חייב לפרנס אותה אלא שכאשר היא מתפרנסת ממנו ומסירה אחריות לפרנסה, משכורתה נכנסת אליו [למעט אשה שעובדת קשה או בעבודה שאינה נשית ועוד מקרים לא נכנס לפרטים], ואם היא מוותרת לו על פרנסתה היא זכאית להשאיר בידה את משכורתה. יש הרבה מה ללמוד בנושא זה, ובאופן כללי חשוב לא להעביר ביקורת נוקבת על שום דבר ועל שום אדם לפני שלומדים את הנושא…

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל