לתרומות לחץ כאן

אני ותרן או פרייאר?

שאלה:

שלום רב.
בראשית דבריי ארצה לציין שהנושא הוא מורכב וארוך לכן אני מודה לכם על הזמן שלכם .
אני עבדתי בחברת ביטוח במשך שלוש שנים בתפקיד מסוים .בשנה השלישית שלי החברה התמזגה עם עוד חברה .לפני המיזוג נאמר לנו שהכל ישאר כפי שהוא . בפועל לאחר המיזוג שינו לי את התפקיד בגלל שהבחור שעבד איתי באותו התפקיד אמר למנהלת החדשה שהוא יסתדר לבד וזה גרם לכך שהוציאו אותי מהתפקיד יש לציין שאותו בחור עבד בתפקיד אחר לפני המיזוג. לאחר שפניתי אליה מספר פעמים היא סירבה לתת לי תשובה חד משמעית בנושא. כל פעם סיבה אחרת. אמרו לי שיש שם בעיות שהבחור שתקע לי סכין לא מסתדר ואמרו לי שיביאו אותו וכולנו נלמד את העבודה,ואמרו שהוא לא יעבוד שם קיצר מכרו הרבה לוקשים ואני יכולתי לשקר ולומר שאני יסתדר שם . אני אוכל את עצמי מכעס מכיון שבחודש הראשון הייתה לי הזדמנות לחזור לתפקיד שלי אבל בגלל שאני טוב לב חשבתי על הבחור זה שתקע לי סכין בגב . אני לצערי התפטרתי מהחברה בעקבות זה ובמשך שמונה חודשים חיפשתי עבודה . היום אני נאלץ להתחיל ולעבוד בעבודה עם שכר נמוך יותר . הבעיה איתי שתמיד זה היה כך תמיד חשבתי על אחרים במקום על עצמי . הרי העולם אכזר וכל אחד חושב על עצמו אז למה אני לא כזה ?

תשובה:

שבוע טוב ומבורך ידידי היקר!

כעסתי עליך… הרי אתה צריך להיות שמח שיש לך מידות טובות! אינני אומר שתמיד אדם חייב לוותר, לפעמים משהו מגיע לך על פי דין ויושר ומותר לתובעו בצורה נעימה ואסרטיבית, אבל ככלל, הויתור הוא התכונה והמידה הטובה ביותר שרק קיימת עלי אדמות. חכמים אמרו כל המעביר על מידותיו [ומוותר וסולח ומוחל למי שחוטא כנגדו] מעבירים לו על כל פשעיו, כלומר גם בורא עולם מוחל לו על חטאים שעשה במשך השנה! סגולה נהדרת לימי הדין והרחמים הבאים עלינו לטובה!

המשך לחשוב על אחרים ולא תפסיד מזה לעולם.

הרב שטיינמן זצ"ל, הנושא הכי מרכזי במשנתו ובחייו היה לוותר ולוותר, אנשים שפשעו כנגדו וגרמו לו נזקים לישיבות שהקים, לפרויקטים שיזם, שעלבו בו וכו', תמיד ויתר ומעולם לא אמרה מאומה. יש שפירשו זאת כחולשה, אבל זה בא מחוסן אדיר ומבט אחר לגמרי על העולם ועל החיים.

שמח בתכונותיך הנהדרות והמשך לעשות טוב. 

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל