לתרומות לחץ כאן

תפילת ראש השנה בחוץ בקורונה

שאלה:

שלום, אנחנו מתפללים בחוץ בראש השנה, אנחנו רוצים לקצר את התפילה. האם מותר לנו להתפלל בלי חזרת השץ, כדי לקצר את הזמן שלנו בחוץ בשמש.
אני יודע שהתימנים הבלגים עושים כך…

תשובה:

שלום וברכה

ראשית גם התימנים עושים זאת רק בתפילת מוסף, וגם בזה אינני יודע אם גם בראש השנה. אבל אין לכך כל סיבה. חזרת הש"ץ לכשלעצמה אינה אמורה לקחת יותר מחמש דקות… מה שלוקח זמן רב הוא אמירת הפיוטים הרבים שהם לא חלק מהתפילה, מה שחוזרים על תפילת היחיד זה מעט זמן, במיוחד אם לא מאריכים בניגונים. כך שלבטל חזרת הש"ץ אין כל סיבה בעולם.

אינני מביע דעה על עצם הענין, כי אינני יודע מה היכולות שלכם, אבל אני הייתי משלם כל הון כדי שראש השנה שלי לא יראה כך… אני לא רואה כל בעיה לערוך תפילות באולמות ספורט בתי ספר וכדומה בריחוק מירבי של שני מטרים מאדם לאדם, עם מסכות, ואז יש מיזוג ואפשר להתפלל בכוונת הלב, יום ראש השנה ויום הכיפורים הם הימים המקודשים ביותר לעם ישראל, יום שכל אחד מרבה בהתבוננות בתפילה, בהמלכת ה', בחזרה בתשובה ותפילות ליום הדין, הימים המרוממים האלו הם דלק לנפש שלנו במשך השנה כולה.

יהודים באושוויץ התלקטו בצריף סביב יהודים מבוגרים שזכרו בעל פה חלקים מהתפילה, שילחש להם ויתחברו ליום הגדול הזה, לא יתכן שלא נמצא לכך פתרון כאן במדינת היהודים שהיא מיני מעצמה עולמית שיודעת לפתור בעיות הרבה יותר קשות, האמן לי, רק צריך לרצות…

שבת שלום ושיתקבלו התפילות לטובה ולברכה!

הצטרף לדיון

2 תגובות

  1. הסברתי את עיקר הדין: חזרת הש"ץ היא חובה גמורה, ראה שו"ע סי' קכג ואילך… רק הסברתי שהפיוטים אינם חלק מחזרת הש"ץ, רק מה שהיחיד אומר בתפילתו נחשב חזרת הש"ץ מעיקר הדין, השאר הוא מנהג [ביטול מנהג אינו דבר פשוט, אבל שתדע את המשקל השונה]. לנגן ניגונים זה גם לא מעיקר הדין… ממילא אמרתי שגם בשעת הדחק גדול, אין סיבה לבטל את חזרת הש"ץ, חזרת הש"ץ מעיקר הדין של ראש השנה, היא חמש דקות. לאיזו נקודה אתה מבקש מקור?

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל