שאלה:
בס"ד
אני אברך והתגרשתי
לפני הגרושין ראיתי שיטה שסוברת למנות כל עד בנפרד ורציתי לעשות זאת
כשהגעתי לבית הדין הרבני , הם לא מצריכים לעשות זאת.
אולם ביקשתי והם נענו , לבסוף הגט נפסל בגלל טעות הסופר .
הוזמנו ליום אחר לעשות גט חדש והדיינים אמרו לי למנות את העדים
ומיניתי אותם כפי שהם אמרו לי [לא כל אחד בנפרד]
אח"כ המתנתי בחדר עם הסופר לכתיבת הגט והדיינים לא היו שם.
והעדים הגיעו ואמרו מה קרה שהיום לא מיניתה אותנו כל אחד בנפרד ,מה התקלקלת? והם אמרו לי שאני יכול גם עכשיו למנותם אותם שוב בנפרד ,ו מיניתי אותם
אולם זה לא היה בנוכחות הדיינים וגם הסופר התחיל לכתוב את הגט?
האם זה בסדר?
נ.ב הם עדים מטעם בית הדין ונראים אברכים
תודה רבה
תשובה:
אין כל צורך למנות כל עד בנפרד, והכל בסדר גמור.
שבת שלום ובשורות טובות, תזכה לשקם את חייך במהרה ולראות ימים יפים ושמחים.
לכבוד הרב
אין שאלתי היתה אם צריך מינוי בנפרד זאת
ידוע לי שאין צריך ועשיתי זאת רק בתור חומרא של איזה ספר שראיתי
שאלתי היתה האם בזה שמיניתי אותם שוב כל אחד בנפרד ללא נוכחות הדיינים ,והסופר התחיל לכתוב את הגט .
האם זה ביטל את המינוי הקודם שהיה בנוכחות הדיינים
והמינוי שעשיתי בחדר של הסופר אולי לא תקף בגלל שכבר התחיל לכתוב את הגט וגם ללא נוכחות הדיינים
בברכה
בסדר גט ראשון להר"ר מיכל ר' יוזפש אות נ"ג נ"ד
ס"ל שיאמר לכל עד אחד בנפרד
מינוי השני לא מבטל את המינוי הראשון ולכן הגט כשר לחלוטין ואין צורך לחשוש.
השאר תגובה